Ruszyła druga edycja kampanii Szczecin Rekrutuje. Bilbordy zachęcające do pracy w Szczecinie zawisły nie tylko w województwie zachodniopomorskim, ale również w największych miastach ściany wschodniej.
Brakuje chętnych do pracy
W Szczecinie bezrobocie jest rekordowo niskie i wynosi zaledwie 3,2%. Dlatego często brakuje rąk do pracy, zwłaszcza w rozwijających się firmach, które planują zwiększenie zatrudnienia. Stąd pomysł, aby pracowników poszukać również na wschodzie Polski, gdzie bezrobocie jest wyższe.
- Nadszedł czas, w którym firmy konkurują o pracowników, a ci dyktują swoje warunki. Szczecin stał się miejscem o szerokim wachlarzu ofert pracy, w których można przebierać – mówi Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. - Mamy dobre położenie, unikatową zieleń, w kilkadziesiąt minut możemy dotrzeć do dużych, europejskich stolic. Są to atuty, które doceniają nie tylko mieszkańcy Szczecina. Jesteśmy chętni, by przyjąć specjalistów z innych miast, którzy w swoich rodzimych okolicach nie mogą znaleźć zajęcia.
Praca i dodatkowe benefity
Organizatorem kampanii jest miejska spółka - Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej. Włączyło się do niej 89 firm ze Szczecina. Wszystkie oferty pracy (ma być ich łącznie około tysiąca) można znaleźć na stronie kariera.szczecin.eu.
- W czasie dwutygodniowej kampanii szacujemy, że dotrzemy do 2,5 mln osób. Chcemy za jej pośrednictwem pokazać, że Szczecin to idealne miejsce do życia i pracy. Zaprezentujemy nie tylko oferty pracy, ale również różne benefity przewidziane przez firmy i zalety wynikające z mieszkania w Szczecinie – mówi Marek Kubik, prezes ARMS.
Kto rekrutuje?
Poszukiwani są zarówno pracownicy produkcyjni jak i specjaliści z różnych dziedzin (np. inżynierowie i specjaliści IT). Rekrutują m.in. duże międzynarodowe firmy z sektora BPO/ITO/SSC, logistycznego, e-commerce, i produkcyjnego. Poza stanowiskami pracy kuszą pakietami relokacyjnymi, zwrotami kosztów przejazdu na rozmowę rekrutacyjną, opłaceniem kosztów pobytu na początku zatrudnienia, ubezpieczeniami pracowniczymi, w tym prywatną opieką medyczną. Niektóre z firm finansują też obiady dla pracowników, szkolenia, kursy językowe, żłobki i przedszkola dla dzieci, organizują chill out roomy i imprezy integracyjne.
Wśród poszukujących pracowników są takie firmy jak: DGS, Diebold Nixdorf, 3shape czy Avid. Ich przedstawiciele podczas konferencji inaugurującej kampanie zapewniali, że mają co najmniej po kilkadziesiąt miejsc pracy do obsadzenia.
Kampania Szczecin Rekrutuje potrwa do końca lutego. Poprzednia edycja przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania ofertami pracy w uczestniczących w niej firmach.
Komentarze
17