Kiedy podejmujesz decyzję o podjęciu pracy, raczej nie myślisz o tym, czy będziesz pracownikiem numer 20 czy 500. Myślisz o tym, czy sprostasz zadaniom, czy stanowisko, na które aplikujesz jest na pewno dla Ciebie. Skupiasz się na procesie rekrutacji, chcesz się wykazać. Kiedy dostajesz pracę i nadchodzi ten pierwszy dzień, jesteś jeszcze w wielkich emocjach, dużo się dzieje i nie dociera do Ciebie zbyt wiele bodźców. Zatem – jak to jest, kiedy orientujesz się, że pracujesz w dużej, bardzo dużej firmie?

W Szczecinie jest wiele firm zatrudniających powyżej 500 osób – są to z reguły firmy o profilu produkcyjnym, usługowym czy też magazynowym. Jedną z bardzo prężnie rozwijających się spółek jest CSP Customer Services Polska, która oferuje usługi z branży BPO (Business Process Outsourcing). Co to oznacza?

Firma oferuje usługi, które polegają na przejęciu od kontrahentów różnego rodzaju procesów biznesowych. Tymi „procesami” mogą być np. obsługa klientów czy też, tak zwany back office, czyli szeroko rozumiane wsparcie administracyjne.

W tym roku w CSP wiele się dzieje – szczecińska spółka otrzymała prestiżowe wyróżnienie Diamenty Forbesa, które przyznawane jest firmom z największą dynamiką wzrostu na przestrzeni ostatnich trzech lat. Do tego wzrost zatrudnienia do 500 osób i połączenie dwóch dotychczasowych biur w jednej lokalizacji – od marca wszyscy pracownicy stacjonarni mogą pracować w zeroemisyjnym Posejdonie, szczecińskiej perełce architektonicznej i ekologicznej.

Właśnie, praca stacjonarna. W CSP możesz wybrać tryb pracy, który preferujesz – z domu, lub z biura.

O pracę w biurze zapytaliśmy Anetę, która dołączyła do CSP w styczniu i ma za sobą pierwsze dwa miesiące. Jak ocenia ten czas? – Bardzo pozytywnie. Jestem mile zaskoczona atmosferą w biurze i serdecznością ze strony innych pracowników, zawsze można liczyć na pomoc z ich strony. Pomimo pracy z klientem, która wiadomo – jest wymagająca, mam poczucie, że to przyjemne miejsce pracy, które mogę śmiało polecić znajomym.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że pierwszego dnia, który w CSP przeznaczony jest w biurze na onboarding pracowników, czyli powitanie i szkolenie zapoznające z całą firmą, czekały na Anetę i towarzyszącą jej grupę pracowników miłe niespodzianki – balony, upominki i nieco słodyczy. Na co dzień Aneta pracuje właśnie z biura, do jej zadań należy wideoweryfikacja klientów, co jeszcze do niedawna było pionierskim procesem, realizowanym w CSP od 2017 roku. Praca odbywa się w systemie zmianowym, a grafik jest elastycznie dostosowywany, co Aneta osobiście również sobie chwali – Łączę pracę ze studiami, więc bardzo odpowiada mi ten system – mogę ułożyć grafik tak, aby nie kolidował z zajęciami na uczelni. A co do obowiązków, to bardzo cenię sobie to, że pracuję w danych godzinach i po nich mogę mieć czystą głowę, nie zabieram pracy do domu.

Wszystkie projekty i procesy obsługiwane przez pracowników CSP wiążą się ze znajomością języka niemieckiego – niektóre na poziomie podstawowym, a niektóre na średnio- i zaawansowanym. Jest to zatem świetne miejsce, by rozwinąć skrzydła. Można zacząć z podstawową znajomością języka, a później w ramach wewnętrznej struktury – zmieniać zespoły i aplikować na stanowiska z bardziej zaawansowanym niemieckim. Aneta pracuje w projekcie, w którym wymagana jest bardzo dobra znajomość języka i świetnie sobie radzi. W jej zespole znajduje się kilkadziesiąt osób. A czy w swojej biurowej codzienności odczuwa wielkość całej firmy, 500 osób? - Nie odczuwam tego wcale. W zespole, w którym pracuję, wszyscy zwracają się do siebie na ‘Ty’ i w samym biurze nie ma też tak wielu pracowników. Każdy zna się przynajmniej z widzenia.

Rekrutacja do CSP wciąż trwa, poszukiwani są specjaliści ds. obsługi klienta oraz specjaliści back office. Jeśli po tym artykule czujesz, że podobnie jak Aneta – chcesz spróbować sił w dużej firmie z kameralną atmosferą, wejdź i sprawdź: www.cs-polska.com. Zakładka ‘kariera’ czeka!