To w związku z budową torowiska na nowo wybudowanym wiadukcie tuż przy węźle Łękno. W najbliższą sobotę, tj. 19 października, na czas prac związanych z przygotowaniem bypassu dla tramwajów, zostanie wyłączona trakcja tramwajowa na al. Wojska Polskiego. Przez cały dzień linie 1 i 9 będą kursowały zmienionymi trasami.
Komunikacja tramwajowa w ciągu al. Wojska Polskiego zostanie wstrzymana w sobotę, 19 października, w godzinach 5:40-22:40. Tego dnia obowiązywać będą następujące zmiany w komunikacji miejskiej:
Linia 1 kursować będzie na trasie jednokierunkowej Potulicka – plac Rodła – plac Gałczyńskiego – Turzyn – Potulicka wg specjalnego rozkładu jazdy.
Linia 9 kursować będzie na trasie jednokierunkowej Potulicka – Turzyn – plac Gałczyńskiego – plac Rodła – Potulicka wg specjalnego rozkładu jazdy.
Uruchomiona zostanie też autobusowa komunikacja zastępcza 809, która w godz. 9:00-18:30 będzie kursować z częstotliwością co 12 minut, a w godz. 5:00-9:00 oraz 18:30-23:00 co 20 minut. Linia 809 kursować będzie ulicami: Piotra Skargi – Wawrzyniaka (powrót: P. Skargi) – al. Wojska Polskiego – Zegadłowicza – Kąpieliskową.
Na trasie uruchomione zostaną przystanki:
- Głębokie Kąpieliskowa (nr 39711) – przystanek końcowy,
- Głębokie (nr 31731, 37141),
- Kasyno „nż” (nr 31611, 31612),
- Goplana „nż” (nr 31511, 31512),
- Tor Kolarski „nż” (nr 31411, 31412),
- Spacerowa „nż” (nr 31311, 31312),
- Zajezdnia Pogodno (nr 31213, 31216),
- Unii Lubelskiej (nr 31121, 31131),
- Wincentego Pola (nr 31011),
- Traugutta (nr 30922),
- Bogumiły (nr 30811, 30814),
- Plac Gałczyńskiego (nr 12121) – przystanek końcowy.
Ruch tramwajowy zostanie przywrócony w niedzielę.
W ramach budowy Węzła Łękno powstanie kolejny fragment obwodnicy śródmiejskiej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do al. Wojska Polskiego), przebudowana zostanie linia kolejowa biegnąca wzdłuż nowej jezdni oraz wykonane będzie skrzyżowanie z al. Wojska Polskiego, które w przyszłości będzie pełnić rolę węzła przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Węzeł Łękno ma być gotowy pod koniec października 2020 r. Koszt inwestycji to blisko 129 mln zł, ale aż 73 mln zł pochodzą z dofinansowania unijnego.
Komentarze
4