Historia romansu amerykańskiego oficera i 15-letniej gejszy Cio-cio-san opowiedziana została z dzisiejszej perspektywy. Opera jest osadzona w tętniącym życiem współczesnym Tokio, błyszczącym neonami, opresyjnym mieście, które stanowi tło dla historii miłosnej. Na scenie obok scenograficznej przestrzeni miejskiej pojawiają się również wizualizacje wideo.

 

Uprzejmie informujemy, że w związku z decyzją sztabu kryzysowego z udziałem ministra kultury i dziedzictwa narodowego o czasowym zamknięciu od 12 marca 2020 r. instytucji kultury, filharmonii, oper, teatrów, muzeów, kin oraz szkół, uczelni wyższych i placówek szkolnictwa artystycznego, zostają odwołane wszystkie wydarzenia w Operze na Zamku w Szczecinie z udziałem publiczności, zaplanowane do końca marca 2020 r. Na bieżąco będziemy Państwa informować o dalszych krokach. Prosimy o śledzenie komunikatów.

Zwrot pieniędzy za bilety kupione w kasie Opery na odwołane spektakle, możliwy jest wyłącznie w kasie opery, na podstawie zwrotu biletu. Kasa opery czynna jest od wtorku do piątku w godz. 12:00-18:00. Zwrotu należy dokonać do końca kwietnia.

W przypadku biletów zakupionych on-line zwrot nastąpi automatycznie, do 30 dni, na konto, z którego zostały zakupione bilety.

W przypadku biletów opłaconych przelewem, zwrot nastąpi na konto, jeśli bilety są w kasie opery. Jeśli zostały odebrane, wówczas zwrot należności jest możliwy tylko w kasie opery.

Informacji dotyczących zwrotu biletów uzyskać można pod numerami telefonów 91 43 48 139 oraz 91 43 48 140, od poniedziałku do piątku, w g. 10-15.

 

Melodramat wszech czasów i najgłębszy psychologicznie portret kobiety w operowej literaturze w reżyserii Pii Partum.

Najsłynniejsza kobieta w historii opery, a przy tym niebywałe wyzwanie wokalno-aktorskie, bo śpiewaczka grająca rolę Butterfly musi zmierzyć się z całym wachlarzem skrajnych emocji i nie schodząc ze sceny, śpiewać łącznie przez niemal 90 minut. Dramatyczna historia związku gejszy i porucznika amerykańskiej marynarki osadzona jest w tętniącym życiem współczesnym Tokio. Szczecińskie przedstawienie, nawiązujące do poetyki filmów Larsa von Triera, jest wzbogacone o postać tancerza – alter ego Butterfly, a także o multimedialne projekcje.

– „Madama Butterfly” to historia uniwersalna, mogłaby równie dobrze wydarzyć się dzisiaj. Różnice kulturowe są wciąż aktualne, ludzie nadal zakochują się niewłaściwie, to się akurat nigdy nie zmieni. Inscenizacja obraca się wokół wielu współczesnych wątków popkulturowych – mówi reżyserka Pia Partum. – Właściwie w pewnych aspektach spektakl będzie mieć wiele wspólnego z... telenowelą.