Design w biznesie nie powinien kończyć się na stworzeniu logo firmy. O tym w jaki sposób przedsiębiorcy mogą czerpać korzyści z kreatywnego i oryginalnego projektowania opowiedzą Lynne Elvins, Marc i Itziar (We Question Our Project), Carola Verschoor (Groh innovation, Royal Haskoning DHV) oraz prof. Kamil Kuskowski z Akademii Sztuki. III międzynarodowy Kongres Kreatywny DESIGN PLUS odbędzie się w dniach 9-11 października 2018 w Centrum Przemysłów Kreatywnych Akademii Sztuki przy pl. Orła Białego 2.
Steve Jobs, słynny założyciel firmy Apple, przykładał ogromną wagę do designu swoich produktów. To w głównej mierze dlatego iPhony, czy wcześniej iPody, odnoszą tak ogromne sukcesy.
W biznesie każdy musi być projektantem
Gdy Jobs zaczynał, był jednym z prekursorów kompleksowego podejścia do wykorzystania designu w biznesie. Dziś, aby sprostać wymaganiom współczesnego rynku, musi być to normą dla każdego przedsiębiorcy. Wszyscy muszą myśleć jak projektanci i poznać strategie designu.
- Gospodarka oparta na wiedzy i innowacjach stanowi fundament współczesnego rozwoju. Zdolność do rozwijania i wdrażania kreatywnych rozwiązań, w tym design, staje się częścią strategii nie tylko przedsiębiorstw, ale i całych gospodarek – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
- Myśląc o designie, firmy często nie wykraczają poza logo lub ulepszanie produktu. Chcemy pomóc Wam zrozumieć wartość, jaką design może za sobą nieść dla firm, gdy tylko zrozumieją one jego strategiczną istotę i wprowadzą go w życie – mówią Marc i Itziar z We Question Our Project.
Hiszpańscy projektanci na szczecińskim Kongresie opowiedzą o swoich doświadczeniach z pracy w Barcelonie. Poprowadzą również 6-godzinne warsztaty z przedstawicielami firm i szczecińskimi studentami. Pokażą jak dużą wartość dla biznesu i rozwoju karier zawodowych ma design.
Decydowała o designie ponad 100 marek
Warsztaty prowadzić będzie również Lynne Elvins z Design Rally. Była projektantka w brytyjskim Design Council, a także wykładowca na Cardiff Metropolitan University. Praktyczne doświadczenie zdobywała w czasie 20 letniej kariery zawodowej, podczas której pracowała nad rozwojem ponad 100 marek różnych firm. Jej zainteresowania obracają się wokół rozwoju produktu, opakowań, własności intelektualnej, projektowania usług, marketingu cyfrowego, architektury marki, druku 3D, projektowania dla celów produkcji.
Elvins jest także współzałożycielką Werkhouse, programu szkoleniowego dla młodych projektantów, Powiernika Sieci Młodzieży Twórczej i współtwórcy mapowania problemów zrównoważonego rozwoju, narzędzia dla projektantów.
Jak wziąć udział?
Wszystkie szczegóły dotyczące Kongresu można znaleźć na stronie: http://www.ctcc.pl/kongres-kreatywny.php. Organizatorem wydarzenia jest Województwo Zachodniopomorskie, Wydział Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie, Centrum Przemysłów Kreatywnych, Stowarzyszenie Media Dizajn, Artmosphere, INKU Szczeciński Inkubator Kultury.
Kongres organizowany jest w ramach realizacji przez Województwo Zachodniopomorskie projektu pozakonkursowego pn.: ”Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki, Pomorze Zachodnie – Ster na innowacje”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020.
Komentarze
5