Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło program inwestycji dla budowy obwodnicy Mierzyna w ciągu drogi krajowej nr 10. Nowa droga nie tylko pozwoli wyprowadzić ruch ze środka tej podszczecińskiej miejscowości, ale też zapewni dojazd do planowanej zachodniej obwodnicy Szczecina.

Głównym tematem poniedziałkowej konferencji prasowej w Urzędzie Wojewódzkim było przyznanie przez rząd środków na zaprojektowanie zachodniego obejścia Szczecina (411 mln zł). Jednocześnie poinformowano również o ważnej decyzji odnośnie jeszcze jednej inwestycji.

– Jest zielone światło dla budowy obwodnicy Mierzyna, czyli nowego fragmentu drogi krajowej nr 10. Wiemy jak ta sytuacja tam teraz wygląda. Jednocześnie to będzie też dojazd do jednego z kluczowych węzłów zachodniej obwodnicy Szczecina – mówił wojewoda Zbigniew Bogucki.

Obwodnica Mierzyna ma mieć ok. 8,5 km długości, dwie jezdnie o szerokości 7 metrów, chodniki i drogi rowerowe. Rozpocznie się przy ul. Ku Słońcu w Szczecinie, w okolicy Centrum Handlowego Ster, od północy ominie Mierzyn, połączy się z zachodnią obwodnicą Szczecina w węźle Dołuje i poprowadzi dalej w kierunku Lubieszyna.

– Obwodnica pozwoli wyprowadzić całkowicie ruch tranzytowy z zatłoczonego miejsca, jakim jest obecny przebieg DK10 przez Mierzyn. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 180 mln zł, a prace przygotowawcze na 30 mln zł. Inwestycję tę będziemy prowadzić wspólnie z miastem Szczecinem, po osiągnięciu porozumienia z prezydentem, będziemy mogli ogłosić przetarg na wykonawcę. Tak, aby realizować to zadanie wspólnie z zachodnią obwodnicą Szczecina – tłumaczył Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wcześniej Gmina Miasto Szczecin deklarowała, że jest gotowa sfinansować część zadania dla fragmentu leżącego w granicach administracyjnych miasta.