W styczniu rusza kolejny etap przebudowy zamkowych pomieszczeń opery - przyszedł czas na ostatnie, nieobjęte remontem pomieszczenia: dyrekcję, administrację, sale prób, pracownię krawiecką, archiwum, magazyn kostiumów.
Nie całe wyposażenie tych pomieszczeń uda się przenieść bez szkody, nie wszystko też pomieści się w wynajętych na czas remontu biurach, dlatego szukamy chętnych, którzy przynajmniej przez rok, do czasu zakończenia remontu, zaopiekują się fortepianami, pianinami oraz toaletkami z garderób artystów.
Mamy nadzieję, że znajdą się instytucje, szkoły, organizacje, stowarzyszenia, które chętnie - za symboliczną złotówkę - przyjmą pod swój dach instrumenty i będą z nich korzystały, aby nie stały bezczynnie i były wykorzystywane zgodnie ze swoim przeznaczeniem, by nie czuły się porzucone i zaniedbane.
Co konkretnie szuka opiekuna? W zamkowych pomieszczeniach znajduje się teraz 8 pianin i 5 fortepianów oraz kilka toaletek, służących artystom. Każdy przedmiot z własną, niepowtarzalną, bogatą historią. Prawdopodobnie większość z nich będzie musiała trafić do „zastępczego opiekuna”. Przewidujemy, że „opiekun zastępczy” potrzebny będzie przynajmniej na rok.
Formalnie wypożyczenie będzie za symboliczną złotówkę, pod warunkiem, że instrumenty i sprzęty będą wykorzystywane zgodnie z ich przeznaczeniem, a najemca będzie o nie dbał. Po tym czasie instrumenty i sprzęty wrócą do Opery na Zamku - już do wyremontowanej siedziby.
Planowany termin zakończenia remontu to czerwiec 2014 r.
Zainteresowani mogą się zgłaszać do działu gospodarczo-administracyjnego Opery na Zamku - tel. 91 43 48 111.
Komentarze
0