Dzika natura, torfowiska, jeziora, strome wzniesienia i rwące potoki. Wbrew pozorom to wcale nie jest opis malowniczego regionu w Szwajcarii, tylko okolic Połczyna-Zdroju na Pomorzu Zachodnim. Dlatego przedstawiciele pięciu tamtejszych gmin chcą wypromować nową turystyczną markę regionu – Szwajcarię Połczyńską.

Samorządowcy z Połczyna-Zdroju, Złocieńca, Świdwina, Barwic i Czaplinka oraz Anna Bańkowska z zarządu Województwa Zachodniopomorskiego, podpisali w tej sprawie list intencyjny. Celem jest wspólne rozwijanie infrastruktury turystycznej, a także promocja lokalnych produktów, miejsc i atrakcji.

– Kto tam nigdy nie był, pewnie z niedowierzaniem będzie słuchał i czytał o Szwajcarii Połczyńskiej. Ale ta nasza, zachodniopomorska „Szwajcaria” naprawdę istnieje. I zachwyca przyrodą, ukształtowaniem terenu, jakością powietrza, czystością wód – podkreślał marszałek Olgierd Geblewicz.

 „Szwajcaria kojarzy się z wysoką jakością i ta nowa marka ma tę jakość gwarantować”

Autorem inicjatywy promowania marki Szwajcarii Połczyńskiej jest burmistrz Połczyna-Zdroju Sebastian Witek. Poczyniono w tym kierunku już pierwsze kroki. W ubiegłym roku odbył się konkurs na logo nowego regionu, które ozdobiło już turystyczne gadżety. Do udziału w inicjatywie zapraszani są lokalni przedsiębiorcy, zwłaszcza przedstawiciele branży turystycznej i uzdrowiskowej.

– Szwajcaria kojarzy się z wysoką jakością i ta nowa marka ma tę jakość gwarantować. Będzie to swego rodzaju certyfikat oznaczający odpowiedni poziom usług, najwyższą jakość towarów. Logo Szwajcarii Połczyńskiej może być wykorzystywane przed podmioty zajmujące się organizacją wypoczynku czy działalnością uzdrowiskową, ale także przez hotelarzy, restauratorów, producentów zdrowej żywności – tłumaczy Anna Bańkowska, członkini zarządu Województwa Zachodniopomorskiego.

Będą następne spotkania

We wrześniu odbędzie się kolejne spotkanie samorządowców. Wtedy list intencyjny ma się zmienić w szczegółowe porozumienie. Zdefiniowana zostanie m.in. kwestia udzielania sublicencji na korzystanie z logo Szwajcarii Połczyńskiej. Planowane jest również przygotowanie aplikacji mobilnej, która będzie przewodnikiem po historii i lokalnych atrakcjach.

– Razem zbudujemy oryginalną w skali kraju markę regionu – zapowiada Sebastian Witek, burmistrz Połczyna-Zdroju.