Wszystko jest zalegalizowane w urzędzie , oraz posiadamy bardzo dobrze zorganizowaną grupe ;)
Każdego uczestnika prosimy o posiadanie jeśli to możliwe dwóch balonów (w kolorze czerwonym i białym ) piszczalki lub gwizdka . Oraz prosimy przećwiczyć gardła ;p
trasa :
Wały Chrobrego, Zygmunta starego, Matejki, Piłsudskiego aż do Sprzymierzonych, Piastów do Kościuszki, Krzywoustego, pl. Zwycięstwa, Brama Portowa, Niepodległości i z pl. Żołnierza al. Jana Pawła II do Urzędu Miejskiego.
PAMIĘTAJCIE, WALCZYMY nie tylko o WOLNY INTERNET!!!
TUTAJ PODSTAWOWE INFORMACJE NIEZBĘDNE DLA KAŻDEGO PROTESTUJĄCEGO:
WWW.ACTA-INFO.PRV.PL
WALCZYMY O NASZĄ WOLNOŚĆ, NIE DAJMY SIĘ ZNIECHĘCIĆ!
MUSIMY DAĆ Z SIEBIE WSZYSTKO, UWIERZYĆ W NASZĄ MOC!
Pokażmy, że SZCZECIN zawsze walczy o wolność! Tak robili stoczniowcy, tak będziemy robić i my! :-)
Myślicie, że jak podpisaliście to już po wszystkim? NIE!!! My będziemy walczyć! (SZCZECIN) - SZCZECI SIĘ NIE PODDAJE!!!!
Planujemy kolejną falę protestów.
Jeśli jesteście zainteresowani - łączmy się! Wspólnie ustalimy wszystko! Trzeba protestować, bo to my mamy decydować, a nie rząd!
REGULAMIN ZGROMADZENIA:
1.Zabronione jest wnoszenie ze sobą na teren pikiety narzędzi niebezpiecznych (noży, broni palnej, wszelkiego rodzaju pałek, paralizatorów, gazów itp.) oraz materiałów pirotechnicznych.
2. Podczas pikiety obowiązuje ABSOLUTNA trzeźwość, zabrania się spożywania alkoholu i innych środków odurzających.
3. Maski można założyć, jednak gdy policja przez organizatora poprosi o ich zdjęcie, to należy to zrobić.
4. Zabrania się agresywnego zachowania, wykrzykiwania niecenzuralnych haseł oraz propagowania treści faszystowskich i komunistycznych.
5. W przypadku agresywnego zachowania uczestników, reszta osób uczestniczących ma prawo, a wręcz powinna opuścić teren pikiety i wezwać pomoc.
6. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za zachowanie poszczególnych uczestników.
7. W przypadku nie zarejestrowania pikiety prawnie zostanie ona odwołana, a organizatorzy nie będą ponosić odpowiedzialności za osoby, które przyjdą pikietować nielegalnie.
Użyte z poprzedniego wydarzenia hasła:
"hakuna matata ACTA to szmata "
"Internet nie zginie póki my żyjemy!"
"Co nam ACTA odbierze- siłą odbijemy"
"Marsz marsz Polacy! Siła w nas rodacy!"
"Stop piractwu, ale nie kosztem wolności!"
"Wolny internet gwarancją wolności człowieka!"
"RP To nie PRL!"
"Nie chcemy powtórki z 13.12.1981!"
"Zajrzyjcie do konstytucji! Nie możecie odebrać nam wolności!"
"Powrót cenzury? Przywróćmy jeszcze Stan Wojenny!"
"BANNER USUNIĘTY PRZEZ ACTA"
"ACTA drogą do niewoli, nie poddamy się kontroli"
"Brak cenzury, wolność słowa, ACTA nam się nie podoba"
"Powiedz nie cenzurze w internecie! I stań z nami na pikiecie!"
" Wolny internet !!! "
" Precz z cenzurą "
"Nie dla ACTA!"
"ACTA nam dziś nie potrzeba, dajcie chleba dajcie chleba"
"ACTA= Arogancki Cyniczny Traktat Antyspołeczny"
ACTA-dla nieświadomych
Anti-Counterfeiting Trade Agreement, ACTA (pol. Umowa handlowa dotycząca zwalczania obrotu towarami podrabianymi) – projektowane porozumienie wielostronne, mające ustalić międzynarodowe standardy w walce z naruszeniami własności intelektualnej[2]. Dokument ustanawia szereg regulacji prawnych o globalnym zasięgu. Do porozumienia może przyłączyć się każde państwo zainteresowane współpracą w ramach powstających struktur[3]. Powołane do życia ciało administracyjne będzie zupełnie niezależne od istniejących obecnie międzynarodowych instytucji, zajmujących się dotychczas tymi zagadnieniami: Światowej Organizacji Handlu (WTO), Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO) czy innych agend Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ)[2][4]. Przedmiotem regulacji są kwestie obrotu podrabianymi dobrami, zasady handlu lekami generycznymi oraz problem rozpowszechniania dzieł prawnie chronionych poprzez Internet (tzw. piractwo medialne)[5].
Na treść umowy ACTA składa się preambuła oraz przepisy prawne podzielone na sześć rozdziałów[33].
Preambuła wyszczególnia intencje, którymi kierowały się Strony porozumienia tworząc treść Umowy oraz podkreśla znaczenie już obowiązujących regulacji międzynarodowych.
Rozdział 1. zawiera przepisy o charakterze ogólnym, które określają stosunek ACTA wobec innych umów międzynarodowych (w szczególności porozumienia TRIPS) oraz regulacji prawnych obowiązujących w poszczególnych krajach. Wymieniono zakres zobowiązań każdej ze Stron. Obszar ochrony własności intelektualnej pozostaje w gestii poszczególnych sygnatariuszy, jednocześnie zastrzegając, że żadne z postanowień umowy nie nakłada na strony obowiązku ujawniania informacji w sposób sprzeczny z ich prawem wewnętrznym lub międzynarodowym, w tym przepisami chroniącymi prawo do prywatności, a także informacji poufnych, których ujawnienie utrudniłoby egzekwowanie prawa lub byłoby w inny sposób sprzeczne z interesem publicznym lub naruszałoby zgodne z prawem interesy handlowe określonych przedsiębiorstw publicznych lub prywatnych. W sekcji 2. zamieszczono katalog stosowanych definicji.
Rozdział 2. określa ramy prawne dla dochodzenia i egzekwowania praw własności intelektualnej. Dzieli się na pięć sekcji, opisujące poszczególne aspekty tego typu działań.
Sekcja 1. Są to zobowiązania ogólne. Strony podejmują się użycia skutecznych środków przeciwko naruszaniu praw własności intelektualnej objętych Umową. Zobowiązują się do stosowania ich w sposób niezakłócający wymianę handlową i gwarantujący ochronę przed ew. nadużyciami.
Sekcja 2. dotyczy dochodzenia i egzekwowania praw w postępowaniu cywilnym. Strony zapewniają swoim organom sądowym prawo do wydawania nakazów zaprzestania łamania praw własności intelektualnej czy dystrybucji nielegalnych dóbr. Organy sądowe mogą w uzasadnionych sytuacjach nakazać zatrzymanie i zniszczenie towaru. Właściciel praw intelektualnych ma prawo do odszkodowania proporcjonalnego do doznanej szkody. Może on również zażądać od sprawcy naruszenia wyczerpujących informacji na temat produkcji i kanałów dystrybucji podrabianych dóbr. W uzasadnionych wypadkach sądy cywilne mogą zastosować środki tymczasowe w postaci przejęcia kontroli nad dowodami rzeczowymi bez wysłuchania drugiej strony.
Sekcja 3. wymienia środki stosowane przy kontroli granicznej. Strony zobowiązują się do skutecznego dochodzenia i egzekwowania praw własności intelektualnej w sytuacjach transgranicznych. W ramach tych postanowień kontroli podlegają przesyłki każdej wielkości oraz (fakultatywnie) bagaż osobisty podróżnego. Dalsze regulacje obejmują przebieg kontroli granicznej oraz sposób postępowania posiadacza praw własności, wnioskującego o interwencję.
Sekcja 4. opisuje dochodzenie i egzekwowanie praw w postępowaniu karnym. Za przestępstwo uważane są przynajmniej przypadki umyślnego podrabiania znaków towarowych i piractwa praw autorskich na skalę handlową oraz pomocy w tym procederze. Oddzielnie wyszczególniono przypadek kopiowania dzieł kinematograficznych w trakcie seansu kinowego (tzw. CAMRip, Telesync), którego karalność pozostawiono do decyzji poszczególnych Stron. Karą za powyższe przestępstwa może być zarówno pozbawienie wolności jak i odpowiedzialność finansowa. Osobny artykuł reguluje kwestie konfiskaty, przepadku i zniszczenia podrabianych towarów.
Sekcja 5. reguluje zasady dochodzenia i egzekwowania praw własności intelektualnej w środowisku cyfrowym (m.in. Internecie). Strony umowy zapewniają dostępność i skuteczność procedur umożliwiających powyższe czynności, w tym doraźne środki zapobiegawcze i odstraszające. Realizacja postanowień nie powinna powodować tworzenia barier handlowych ani naruszać zasad podstawowych: wolności słowa, prawa do sprawiedliwego procesu oraz prawa do prywatności. Strony mogą zapewnić odpowiednim organom prawo do żądania ujawnienia przez ISP informacji na temat abonentów, wobec których zachodzi podejrzenie naruszenia praw własności intelektualnej. Ochrona prawna obejmuje w szczególności środki techniczne stosowane do zabezpieczania nagrań prawnie zastrzeżonych. Ich nieupoważnione obchodzenie albo rozpowszechnianie umożliwiających to technologii powinno spowodować podjęcie odpowiednich czynności prawnych. Podobnej ochronie podlegają elektroniczne informacje o zarządzaniu prawami. Strony mogą wprowadzić własne ograniczenia wobec powyższych ustaleń.
Rozdział 3. wyszczególnia rekomendowane praktyki w zakresie dochodzenia i egzekwowania praw własności intelektualnej. Strony zobowiązują się do wspierania: rozwoju wiedzy fachowej na ten temat, archiwizacji i analiz statystycznych, koordynacji swoich działań, tworzenia ciał doradczych. W sytuacjach transgranicznych Strony powinny podjąć odpowiednią współpracę. System administracyjny i wykonawczy powinien cechować się przejrzystością i udostępniać konkretne informacje do wiadomości publicznej.
Rozdział 4. stwierdza zasadność współpracy międzynarodowej w ramach walki z naruszaniem praw intelektualnych oraz określa jej zakres. Ma ona koncentrować się na wzajemnej wymianie informacji, rozwojem kompetencji i wymianie doświadczenia, a także pomocy technicznej.
Rozdział 5. powołuje do życia Komitet ds. ACTA, który nadzoruje proces realizacji warunków Umowy, ma możliwość modyfikacji jej treści oraz decyduje o możliwości przystąpienia do niej innych członków WTO. Komitet podejmuje decyzje w drodze konsensusu, chyba że (w drodze konsensusu) postanowi inaczej. Komitet nie sprawuje kontroli nad krajowymi lub międzynarodowymi dochodzeniami prawnymi.
Rozdział 6. zawiera postanowienia końcowe. Regulują one kwestie odstąpienia od Umowy, wprowadzania do niej zmian, przystępowania do niej innych członków WTO, itp.
Skutki prawne dla Polski[edytuj]
Zgodnie z analizą prawną przeprowadzoną na zamówienie Komisji Europejskiej[34][35], ACTA nie spowoduje konieczności wprowadzenia zmian w europejskim ustawodawstwie. Identyczna opinia pojawia się w polskim uzasadnieniu Wniosku MKiDN o udzielenie przez Radę Ministrów zgody na podpisanie Umowy[36].
Przepisy ACTA dotyczące postępowania cywilnego są zgodne z Dyrektywą 2004/48/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie egzekwowania praw własności intelektualnej[37]. Dyrektywa ta została włączona do polskiego prawa w ramach Ustawy z dnia 9 maja 2007 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 99, poz. 662)[38]. Artykuły dotyczące środków stosowanych przy kontroli granicznej są zgodne z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1383/2003 z dnia 22 lipca 2003 r. dotyczącym działań organów celnych skierowanych przeciwko towarom podejrzanym o naruszenie niektórych praw własności intelektualnej[39]. Zgodnie z art. 13 ACTA, zakres stosowania tego rozdziału powinien być wyznaczany zgodnie z istniejącymi regulacjami na poziomie krajowym i międzynarodowym (w szczególności porozumieniem TRIPS). Obejmuje to także Deklarację z Doha w sprawie porozumienia TRIPS i zdrowia publicznego[40], dzięki czemu obecnie ACTA nie powinna spowodować utrudnień w zakresie dostępu do tańszych odpowiedników leków w państwach rozwijających się.
ACTA zawiera szereg przepisów dotyczących dochodzenia i egzekwowania praw w postępowaniu karnym, które należą do obszaru kompetencji dzielonych według Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Oznacza to, że wiążące akty prawnie w tej dziedzinie mogą tworzyć i uchwalać zarówno Unia Europejska, jak i poszczególne państwa członkowskie. W polskim prawie karnym nie będzie konieczne dokonywanie żadnych zmian; przepisy, które wykraczają poza obecne ustalenia (np. art. 23 ust. 3 ACTA o camcordingu) mają charakter fakultatywny. Decyzja o ich przyjęciu lub odrzuceniu leży wyłącznie w gestii polskiego rządu.
Chociaż sama umowa nie zawiera sformułowań stojących w sprzeczności z obecnym dorobkiem prawnym UE, kontrowersyjną pozostaje kwestia, czy należycie reprezentuje interesy wszystkich jej obywateli. W polskim uzasadnieniu Wniosku wyliczono korzyści natury politycznej i gospodarczej, płynące ze wzmocnienia ochrony praw własności intelektualnej. Jednocześnie zwrócono jednak uwagę, że takie postępowanie może wywołać sprzeciw społeczny, w szczególności wśród użytkowników Internetu[36]. Według części komentatorów dowodzi to braku zrównoważenia praw poszczególnych stron, korzystnego dla posiadaczy licencji. Wykorzystywanie w praktyce m.in. rozbudowanych, surowych środków w postępowaniu zabezpieczającym może prowadzić do nadużyć: pogwałcenia prawa do wolności wypowiedzi i prawa do prywatności oraz tłumienia nowych inicjatyw gospodarczych[
Komentarze
0