„10 lat reklamy w Szczecinie” spotkanie o reklamie w przestrzeni miejskiej i rozwiązaniach związanych z wprowadzeniem uchwały krajobrazowej.
Sabina Wacławczyk od wielu lat obserwuje outdoorową reklamę, wizerunek szczecińskich budynków i lokali. Jak pod tym względem rozwija się Szczecin na przestrzeni ostatnich 10 lat? Czy wizerunek reklamowy i estetyczny rozczarowuje, a może reprezentuje szczeciński styl. Zostaną przybliżone również rozwiązania dotyczące uchwały krajobrazowej na przykładzie doświadczeń ekspertów z Gdańska.
Sabina Wacławczyk z wykształcenia artystka plastyki i sztuk teatralnych. Od 2013 roku bierze udział w dyskursie publicznym na temat zanieczyszczenia przestrzeni miasta reklamą. Współtwórczyni projektów popularyzujących wiedzę o sztuce, architekturze i historii miasta, jak. np. „Mozaiki szczecińskie” i „2Q22 – rok upamiętnienia Johannesa Quistorpa”. Na rzecz poprawy jakości wizualnej reklam organizatorka m.in. „Plebiscytu na najpiękniejszą witrynę w Szczecinie” w latach 2014-2016 i debaty eksperckiej „Uchwała krajobrazowa – jak osiągnąć sukces” w 2021 roku. Przewodniczka miejska specjalizująca się w obiektach sztuki i detalach architektonicznych. Za osiągnięcia artystyczne laureatka m.in. stypendium „Młoda Polska” Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, za działalność na rzecz miasta m.in. trzykrotnie nominowana w plebiscycie Gazety Wyborczej „Szczupak Roku”.
Komentarze
0