Jeśli muzyka barokowa wydaje się nam dziś równie świeża i żywa, jak przed trzema stuleciami, to w dużej mierze zasługa barwnych, rytmicznych i dynamicznych partytur, które pozostawili nam barokowi mistrzowie. Tego wieczoru czeka nas podróż po muzycznym uniwersum tej wyjątkowej epoki.
Jak brzmiała i czym różniła się od siebie muzyka barokowa w różnych krajach ówczesnej Europy? Kto uczył grać na skrzypcach, a kto był mistrzem tańca? Czy muzyka ludowa miała wpływ na muzykę dworską? I wreszcie – czy wszyscy synowie pobożnego Jana Sebastiana Bacha prowadzili „porządne" kompozytorskie życie i pisali utwory według obowiązujących zasad? Odkryjemy polskie wątki w twórczości Telemanna, zanurzymy się w sycylijskich rytmach Vivaldiego, posłuchamy sentymentalnych opowieści Wilhelma Friedmanna Bacha – najstarszego z synów Jana Sebastiana oraz odkryjemy czar francuskich i tureckich tańców Rebela i Fuxa.
W tę niezwykłą podróż po barokowej Europie zabierze nas Orkiestra barokowa Cornu Copiae (z łac. Róg Obfitości). Jej muzycy to specjaliści w zakresie wykonawstwa historycznego – absolwenci najlepszych polskich i zagranicznych uczelni, ale przede wszystkim zaangażowani i pełni pasji artyści. Ulubionym repertuarem zespołu są koncerty na wiele instrumentów i utwory, w których każdy z muzyków ma okazję pokazać swoją muzyczną indywidualność. Oprócz warstwy muzycznej, na koncertach zespołu ważną rolę pełnią opowieści i anegdoty o kompozytorach, utworach i zwyczajach epoki.
ARTYŚCI
Orkiestra barokowa Cornu Copiae
Karolina Habało – skrzypce, prowadzenie
UTWORY
Georg Philipp Telemann – Concerto Polonais TWV 43:G7
Antonio Vivaldi – Concerto grosso RV565
Wilhelm Friedemann Bach – Symfonia F-dur F. 67
Jean-Féry Rebel – Les caractères de la danse
Johann Joseph Fux – Partita K331 Turcaria
Komentarze
0