Na placu budowy węzła Granitowa w Podjuchach trwa produkcja prefabrykowanych elementów, z których powstanie nowy most nad Regalicą.

Nową przeprawę zaplanowano w miejscu wyłączonego od lat z ruchu mostu im. 1 Armii Wojska Polskiego. Kierowcy będą mogli więc z przyszłości korzystać z dwóch mostów, jeden będzie dla jadących w kierunku Podjuch, a drugi dla zmierzających na lewobrzeże.

Most i duże skrzyżowanie

Trójprzęsłowy most będzie miał 227 metrów długości i 15 metrów szerokości. Przebudowane i wzmocnione zostaną istniejące filary i przyczółki. Na razie prace trwają na brzegu. Wycięto już ponad 560 ton stali, a sprefabrykowanych elementów jest już ponad 200 ton.

Najważniejszą częścią węzła Granitowa będzie duże skrzyżowanie z wyspą centralną u zbiegu ulic Krygiera i Granitowej. Plac budowy jest bardzo rozległy, a prace prowadzone są równolegle w różnych jego częściach.

- Montowany jest gazociąg, budowana jest kanalizacja deszczowa. Kontynuowane są prace przy budowie nasypów. Obok mostu Gryfitów wykonana została ścianka szczelna, która zabezpiecza wykonany w sąsiedztwie nasyp. W najbliższym czasie rozpocznie się rozbiórka nawierzchni i demontaż barier na starym moście – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Utrudnienia na Niklowej

Pierwsze poważniejsze utrudnienia czekają kierowców na ul. Niklowej. Jej fragment zostanie zwężony i ruch odbywać się będzie wahadłowo. Na razie nie ma dokładnej informacji kiedy zostanie zamknięta ul. Krygiera, co wygeneruje największe problemy.

Wykonawcą węzła Granitowa jest konsorcjum firm Roverpol sp. z o.o. oraz Rover Infraestructuras S.A. Koszt prac to ponad 104 mln zł, z czego 72 mln zł to środki unijne.