Najdłużej trwała procedura dotycząca miejskiej części przystanku SKM Pogodno, ale tam też właśnie wybrano wykonawcę. Kilka dni wcześniej podpisano umowy z tą samą firmą, dotyczące prac wokół planowanych przystanków: Stołczyn, Golęcino i Dąbie (strona południowa).

Za przebudowę samych przystanków z peronami odpowiada PKP PLK (generalnym wykonawcą jest spółka Trakcja). Miasto buduje natomiast wokół nich infrastrukturę, która w przyszłości ma ułatwić przesiadkę.

W przypadku przystanku na Pogodnie zakres prac będzie obejmował m.in. rozbudowę wiaduktu w ciągu ul. Mickiewicza, budowę zjazdu prowadzącego do południowego wejścia na peron przystanku i budowę nawierzchni chodników wraz z umocnieniem skarpy. Powstanie kanalizacja deszczowa i nowe oświetlenie. Pojawią się elementy małej architektury (tablica informacyjna, kosz na odpadki, stojak rowerowy, pylon informacyjny, ławka) i zieleń.

To wszystko kosztować będzie 2,9 mln zł. Wykonawcą ma być spółka Elbud Szczecin. Termin realizacji zamówienia to rok (360 dni) od dnia podpisania umowy.

Elbud Szczecin zajmie się również otoczeniem trzech innych przystanków. Spółka podpisała niedawno umowę na budowę miejskiej części przystanków: SKM Golęcino (wartość zadania – 6,6 mln zł), SKM Stołczyn (7,8 mln zł) i i SKM Dąbie od południowej strony (10,9 mln zł).

– Zadania obejmują m.in. wykonanie chodników, miejsc postojowych dla samochodów, stojaków na rowery, przebudowę lub budowę fragmentów ulic, modernizację infrastruktury (sieci teletechniczne i energetyczne, kanalizacja deszczowa itp.). Zadania realizowane będą w formule zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że wykonawca oprócz prac budowlanych, będzie musiał uzupełnić dokumentację projektową i uzyskać pozwolenia, uzgodnienia i decyzje niezbędne do rozpoczęcia robót budowlanych – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Miasto przebuduje łącznie otoczenie 23 planowanych przystanków SKM (Łękno i Podjuchy w ramach innych zadań). W wieloletniej prognozie finansowej miasta zapisano na ten cel 175 mln zł.