Tramwaje Szczecińskie ogłosiły drugi przetarg na przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną i infrastrukturą towarzyszącą w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego. Jedyna oferta, która wpłynęła w pierwszym postępowaniu była ponad dwa razy wyższa niż zakładany budżet.

Gdy w lipcu otwarto jedyną kopertę z ofertą, okazało się, że konsorcjum dwóch warszawskich firm na czele z TOR-KAR-SSON chce za wykonanie zaplanowanych prac 53,6 mln zł. Na tę inwestycję przewidziano tylko 24,8 mln zł, więc przetarg unieważniono.

Teraz zmieniono niektóre zapisy w projekcie. Na ich przeanalizowanie i sformułowanie oferty cenowej zainteresowane firmy będą miały czas aż do 14 stycznia 2019 r.

W czasie przebudowy (potrwa ok. rok) tramwaje linii 5 i 7 nie będą kursować do pętli Krzekowo. Wcześniej wyremontowano już dalszy odcinek tej trasy, od skrzyżowania z ul. Brzozowskiego.

Przebudowa ul. Mickiewicza jest częścią olbrzymiego projektu modernizacji torowisk w Szczecinie. Jego łączna wartość szacowana jest na 334 mln zł, z czego 175 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania unijnego.

W kolejnych etapach przebudowane zostaną:

- pl. Szarych Szeregów;

- węzeł Wyszyńskiego;

- Nabrzeże Wieleckie oraz ul. Nowa i Dworcowa;

- ul. Powstańców Wielkopolskich wraz z rozbudową pętli Pomorzany;

- ul. Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska;

- al. Niepodległości, Wyzwolenia, ul. Kołłątaja, Asnyka, Dworzec Niebuszewo;

- pl. Żołnierza Polskiego, pl. Hołdu Pruskiego, ul. Matejki, ul. Piłsudskiego do pl. Rodła.

Wszędzie tam, gdzie torowisko nie jest wydzielone miasto wyremontuje całą ulicę. Oznacza to m.in., że zmodernizowana zostanie wreszcie ul. Kolumba. Realizacja tego etapu prac planowana jest najwcześniej na połowę 2020 r.

wizualizacja przystanku "Karłowicza"

wizualizacja przystanku "Brzozowskiego"

wizualizacja przystanku "Konopnickiej"