Mural, który w artystyczny sposób nawiązuje do Pomorza Zachodniego, powstał w Poznania na ścianie centrum handlowego. Jest częścią dużej kampanii promującej województwo zachodniopomorskie. Kolejne malowidła planowane są w Warszawie i Krakowie.

Dzieło powstawało od 7 kwietnia na ścianie Kupca Poznańskiego przy placu Wiosny Ludów w Poznaniu. Jego autorami są uznani muraliści: „Mr. Lump” ze Szczecina oraz „Cekas” – artysta z Poznania.

- Mural o wymiarach 12,3m x 13,4m okraszony jest logo Pomorza Zachodniego i w artystycznym ujęciu zawiera istotne dla naszego regionu hasła: wiatr, energia, dynamika, gospodarka, rozwój - mówi Radosław Soćko z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego. - Będzie można go oglądać do końca kwietnia - zaznacza.

Wkrótce podobne malowidła pojawią się na ścianach w Warszawie i Krakowie.

- W stolicy, w maju, promować będziemy turystykę rodzinną w naszym regionie. Działania w Krakowie zaplanowano na czerwiec, a mural zachęcać będzie do aktywnego wypoczynku na Pomorzu Zachodnim. W każdym z miast, w których powstawać będą murale, pracom towarzyszyć będą jednodniowe imprezy streetart’owe, których aranżacją zajmie się znany szczeciński DJ Falcon - Paweł Falkiewicz – mówi Soćko.

Kampania promocyjna „Pomorze Zachodnie – Dobre na przyszłość” trwa od października 2014 do czerwca roku tego rok. Promowane są dwa komponenty: gospodarka i turystyka. Obejmuje m.in. emisje w telewizji, w portalach internetowych, kinach oraz działania ambientowe. Koszt całej kampanii to łącznie 8 mln zł. Całość finansowana jest ze środków unijnych (RPO 2007-2013).