W piątek, 25 czerwca, kierowcom zostanie udostępnione rondo przy ul. Modrej. Zmiany w organizacji ruchu mają przełożyć się na bardziej płynną jazdę w okolicy przebudowywanej ul. Szafera.

W ostatnich tygodniach w tym miejscu obowiązywał ruch wahadłowy. Co zmieni się od piątku?

– Usunięta będzie sygnalizacja i udostępnione zostanie po jednym pasie ruchu w obu kierunkach na linii Szeroka – Modra. Wjazd w Romera pozostanie nadal zamknięty – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Jak zmieniła się ul. Szafera?

Przebudowa ul. Szafera powoli zbliża się do końca. Do wykonania pozostało jeszcze: regulacja wpustów deszczowych, położenie ostatniej warstwy nawierzchni, regulacje i wykończenia na sieciach, droga techniczna obsługująca zbiorniki, roboty brukarskie, nasadzenia, humusowanie, trawniki, zalewki przyszynowe, pozostałe elementy małej architektury (ławki, kosze, część ogrodzeń) oraz oznakowanie pionowe i poziome.

Ulica Szafera będzie miała teraz dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu. Pas rozdzielający jezdnie zajmuje torowisko, prowadzące do nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy Netto Arenie. Wytyczone cztery ronda: przy skrzyżowaniu z ul. Zawadzkiego; przy skrzyżowaniu z ul. Jarzyńskiego; przy skrzyżowaniu z ul. Romera i ul. Modrą; przy skrzyżowaniu z ul. Modrą i ul. Szeroką.

Koniec prac we wrześniu

Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska. Ich koszt to 125 mln zł. Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.

Pierwsze samochody powinny wjechać na ul. Szafera we wrześniu.