Na placu budowy węzła Łękno widoczna jest konstrukcja nowego wiaduktu, który powstaje w pobliżu skrzyżowania z ul. Traugutta. W przyszłości przebiegać będzie pod nim obwodnica śródmiejska, gdy zrealizowany zostanie jej kolejny etap.

Dawny wiadukt w ciągu al. Wojska Polskiego miał 36 metrów szerokości. Po przebudowie, ulica będzie miała w tym miejscu 67 metrów. Poniżej będzie kiedyś obwodnica śródmiejska, ale na razie – pas zieleni. Kierowcy jadący od strony ul. Arkońskiej na początku będą mogli tylko wjechać łącznicą na al. Wojska Polskiego.

Obok jest drugi wiadukt, pod którym przebiega nieco przesunięta linia kolejowa. Docelowe zagospodarowanie całej okolicy świetnie widać już na zdjęciach z lotu ptaka, udostępnionych przez magistrat.

– Widoczna jest konstrukcja nowego wiaduktu, który powstaje w miejscu dawnego poniemieckiego obiektu w pobliżu skrzyżowania z ul. Traugutta. Trwa na niej montaż prowadnic, elementów odwodnienia oraz osłon kablowych. Wykonywana jest również pielęgnacja betonu. Z kolei przy murze oporowym obiektu biegnącego nad linią kolejową, wykonywane były prace przy deskowaniu i zbrojeniu schodów – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Prace trwają też przy układaniu chodnika na ul. Zaleskiego i przygotowywaniu dróg rowerowych na al. Wojska Polskiego, a także na torach kolejowych (profilowanie warstwy ochronnej i wymiana gruntu). Wykonywane są również roboty związane z zielenią.

W związku z pracami brukarskimi, od 24 marca na skrzyżowaniu ul. Moczyńskiego z ul. Pawła Jasienicy wprowadzony zostanie ruch wahadłowy. Utrudnienia potrwają do czasu zakończenia prac na tym fragmencie inwestycji.

Budowa węzła Łękno jest już opóźniona. Prace mają się zakończyć w drugiej połowie bieżącego roku. Ich koszt to 137 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.; ROVERPOL SP. Z O.O.