ZDiTM przypomina, że od jutra zostanie wprowadzony kolejny etap czasowej organizacji ruchu. Wszystkie te działania związane są z przebudową torowisk.
W ramach tego etapu w dalszym ciągu prace będą się odbywać na torowisku wzdłuż ulicy Matejki na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza Polskiego. Dodatkowo roboty rozpoczną się na odcinku wzdłuż placu Żołnierza Polskiego w części od ul. Matejki do al. Wyzwolenia. Roboty obejmą także jezdnię północną (w kierunku do al. Wyzwolenia).
W związku z tym w dalszym ciągu będą obowiązywać zmiany wprowadzone w poprzednim etapie prac, ale dodatkowo w najbliższą sobotę, 20 lutego, zostaną wprowadzone następujące zmiany w organizacji ruchu:
– na skrzyżowaniu Matejki i Piłsudskiego na wlocie południowym ponownie będzie możliwy skręt w lewo z dwóch pasów ruchu
– na skrzyżowaniu przy placu Hołdu Pruskiego na wlocie od Trasy Zamkowej możliwy będzie jedynie skręt w prawo w kierunku ulicy Matejki
– zmienione zostaną programy sygnalizacji świetlanej na skrzyżowaniach: Matejki – Piłsudskiego i plac Hołdu Pruskiego oraz na placu Żołnierza Polskiego – Wyzwolenia.
Warto zaznaczyć, że iście zimowa aura, która towarzyszyła szczecinianom przez ostatnie dni, nie sprzyja pracom drogowym.
– Ze względu na panujące warunki atmosferyczne w ostatnich dniach część prac nie mogła być prowadzona. Wykonawca wstrzymał prowadzenie zaplanowanych prac budowlanych branży drogowo-torowej, sanitarnej i elektro-energetycznej z uwagi na silne opady śniegu i niskie temperatury – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM.
W najbliższym czasie – jeśli pozwoli na to pogoda – planowane jest między innymi: rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki istniejących elementów jezdni, istniejącego torowiska tramwajowego, elementów podwieszeń trakcyjnych, a także demontaż istniejącego oznakowania czy rozpoczęcie prac w zakresie elektro-energetyki.
Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła – rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego. Wykonawcą prac jest krakowska firma – ZUE S.A. Wartość umowy to ponad 170 milionów złotych.
Komentarze
2