Dobre wieści dla kierowców jadących od strony Stargardu i utrudnienia dla jadących od strony granicy. Na węźle Szczecin Kijewo wprowadzono kolejne zmiany w organizacji ruchu.

​ Na węźle drogowym Szczecin Kijewo od poniedziałku kierowcy mogą korzystać z nowo otwartej łącznicy relacji Stargard-Świnoujście. Jednocześnie zamknięta dla ruchu została łącznica dla relacji Kołbaskowo-Szczecin. Kierowcy jadący od strony granicy i węzła Klucz (droga ekspresowa S3) chcąc zjechać na Szczecin, muszą zawrócić na następnym węźle Szczecin Dąbie lub skorzystać z wcześniejszego węzła Szczecin Podjuchy.

Wprowadzona dzisiaj zmiana organizacji ruchu ma umożliwić budowę najazdu na nowy wiadukt od strony Stargardu. – Obecnie wprowadzona organizacja ruchu będzie obowiązywała do czasu uruchomienia nowej jezdni DK10 w stronę Szczecina, co jest planowane przed końcem tego roku. Nie będzie to oznaczało jednak przywrócenia relacji Kołbaskowo-Szczecin. Ta relacja podobnie jak relacja Stargard-Kołbaskowo wymaga budowy nowych łącznic, które będą realizowane w trzecim etapie przebudowy węzła – informuje Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA.

Co się jeszcze zmieni?

Węzeł Szczecin Kijewo to główny węzeł łączący miasto Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70.–80. Pod koniec 2017 rozpoczęto jego przebudowę, którą GDDKiA powierzyła firmie Energopol. Wybrany wykonawca zrealizował jednak zaledwie 20% planowanych prac i rozwiązano z nim kontrakt. GDDKiA zdecydowała, że inwestycja zostanie zakończona w trzech etapach.

Prace związane z pierwszym etapem, czyli dokończeniem wiaduktu DK10 dla jezdni w stronę Szczecina oraz drugim, czyli jezdnią DK10 w stronę Szczecina wraz z łącznicami Stargard-Świnoujście i Świnoujście-Szczecin, są kontynuowane od czerwca tego roku. Wykonanie tych robót już na koniec tego roku, jak zapowiada GDDKiA, ma umożliwić przeniesienie ruchu na nowy wiadukt i jezdnię DK10 w stronę Szczecina. Pozwoli to również na rozpoczęcie prac w ramach trzeciego (ostaniego) etapu, dla którego obecnie trwa przetarg. Obejmie on wykonanie pozostałych łącznic, przebudowę jezdni DK10 w stronę Stargardu wraz z nowym wiaduktem i przebudowę jezdni autostrady A6 wraz z budową jezdni zbiorczo-rozprowadzających.

Po przebudowie węzeł Szczecin Kijewo będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi znajdzie się miejsce na dwie jezdnie autostrady oraz jezdnie zbiorczo-rozprowadzające, mające poprawić płynność przejazdu. Starą i zniszczoną betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.