Szczecin rusza z kampanią zachęcającą do podejmowania pracy na terenie metropolii szczecińskiej. We współpracy z miastem zaangażowały się w nią 34 firmy, które łącznie, w najbliższym czasie, chcą zatrudnić kilka tysięcy osób.
Szczecin szuka rąk do pracy
- Czasy się zmieniają. Bezrobocie cały czas spada. W Szczecinie wynosi obecnie 4,5 % i nadal ma tendencję spadkową. Dziś rynek pracy jest rynkiem pracowników. To pracodawcy coraz częściej mają problem ze znalezieniem pracowników. Chcemy jako miasto wesprzeć nowych inwestorów w tych poszukiwaniach - mówi Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
Kampanię promocyjną „Szczecin rekrutuje” koordynować będzie Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej. Szczecin ma być prezentowany jako miasto atrakcyjne dla codziennego życia i rozwoju zawodowego. „Jest praca w dobrym klimacie” to hasło widniejące na 34 bilbordach, które zawisły nie tylko w największych miastach województwa zachodniopomorskiego (Szczecin, Koszalin, Stargard), ale również w Gorzowie i Pile.
Banery w największych portalach
Poza tym do końca stycznia banery reklamowe z hasłem kampanii pojawiać się będą w Onecie, Wirtualnej Polsce oraz w serwisach Pracuj.pl i Gratka.pl. Na antenie Polskiego Radia Szczecin, Polskiego Radia Koszalin i Radia Zielona Góra emitowane będą krótkie spoty promocyjne. Łączny koszt akcji to 90 tysięcy złotych.
- Kampanię promocyjną przeprowadzimy we współpracy z kilkudziesięcioma przedstawicielami lokalnego biznesu. Łącznie na chętnych czeka kilka tysięcy miejsc pracy. Są to oferty bardzo różnorodne. Nie tylko w branży logistycznej, ale także dla kadry technologicznej, inżynierów i informatyków – mówi Marek Kubik, prezes Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.
Informacje o szczegółach kampanii „Szczecin rekrutuje” oraz aktualnych ofertach pracy można znaleźć na stronie kariera.szczecin.eu. Zebrane są tam informacje o bieżącej rekrutacji w 34 kluczowych firmach współpracujących w ramach tej akcji z miastem. Wśród nich znajdują się takie marki jak Amazon, Zalando, KK Wind Solutions, Asseco Data Systems, Arvato i home.pl.
Komentarze
29