Zadanie „Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie: przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Międzyodrza” podzielone jest na kilka części. Jego realizacja zaczęła się od przebudowy ul. Górnośląskiej.

Większość szczecinian pewnie nigdy na tej ulicy nie była, ale to ważny ciąg komunikacyjny w kierunku portu, a dokładnie tej jego części w rejonie Basenu Górniczego. Zaczyna się na wysokości Estakady Pomorskiej, tuż przy elektrociepłowni.

Prace zaplanowano na 15 miesięcy

Przebudowa Górnośląskiej zaczęła się pod koniec czerwca. Co obecnie dzieje się na placu budowy?

– Większość prac skupia się aktualnie na robotach ziemnych i sieciowych. Trwa budowa kanalizacji teletechnicznej i sieci wodociągowej. W ramach robót drogowych wykonywana jest konstrukcja pasów postojowych – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Prace realizuje firma MUSING BUD Sp. z o.o. S.K. Kosztować będą ponad 17 mln zł. Za te pieniądze przebudowana zostanie nawierzchnia jezdni (zostanie podniesiona jej nośność), powstaną nowe miejsca postojowe, zjazdy i chodniki. Inwestycja obejmie również przebudowę kanalizacji deszczowej, budowę oświetlenia i przebudowę kolizyjnych sieci (sieci elektroenergetyczne, sanitarne, wodociągowe, teletechniczne). Finał robót planowany jest na koniec września 2021 r.

Wieloetapowa inwestycja

Pozostałe etapy przebudowy układu dróg w rejonie Międzyodrza obejmują: Estakadę Pomorską; budowę ronda na ul. Energetyków, wraz z przebudową ulic Władysława IV, Spichrzowej, Zbożowej, Celnej, Świętego Floriana, część ulicy Bytomskiej oraz Bulwaru Śląskiego i Gdańskiego; modernizację Rybnickiej, Kujota, Hryniewieckiego, Logistycznej oraz drugiej części ulicy Bytomskiej.

W 2023 r. planowana jest budowa Mostu Kłodnego i przebudowa okolicznych ulic, wraz z nowym torowiskiem tramwajowym w kierunku ronda, które wcześniej powstanie na ul. Energetyków.