Trwa „torowa rewolucja”, czyli kolejny etap przebudowy infrastruktury tramwajowej, a wraz z nią również ulic. Prace prowadzone są równolegle w centrum miasta i na Niebuszewie. Szczegółowe informacje o wykonywanych właśnie robotach można znaleźć w raporcie przygotowanym przez miasto.

Przebudowa torowiska od pl. Żołnierza Polskiego do pętli Dworzec Niebuszewo ruszyła w grudniu 2020 r. Wykonawca, firma ZUE S.A., rozpoczął inwestycję od prac w okolicach pl. Rodła i ul. Matejki oraz na Niebuszewie. Co obecnie dzieje się na placu budowy?

– W ubiegłym tygodniu, między innymi, wykonywane były roboty brukarskie na al. Wyzwolenia, ul. Piłsudskiego / ul. Matejki i Asnyka, prace rozbiórkowe – ul. Piłsudskiego czy elektro-energetyczne na ul. Boguchwały i placu Rodła. Montowany był także rozjazd na skrzyżowaniu Matejki/Piłsudskiego. Nie zwalniają prace na torowisku wzdłuż Wyzwolenia i Matejki. Odbywało się również układanie podbudowy drogowej z kruszywa na ul. Orzeszkowej i prace bitumiczne na ul. Asnyka oraz ul. Kadłubka – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Przedstawiony przez inwestora plan na najbliższe dni wygląda następująco:

– wykonanie rozbiórek drogowych i robót ziemnych – ul. Piłsudskiego, al. Wyzwolenia przy skrzyżowaniu z ul. Mazowiecką (PAT);

– betonowanie zabudowy szynowej – pl. Żołnierza Polskiego, al. Wyzwolenia;

– prace związane z montażem szyn i ustawianiem torowiska na pl. Rodła i ul. Piłsudskiego;

– montaż rozjazdów - montaż skrzyżowania torowego – pl. Rodła;

– wykonanie odcinków odwodnienia terenu wraz z montażem odwodnień torowych i punktowych wzdłuż ul. Piłsudskiego;

– wykonanie sieci wodociągowej w ul. Piłsudskiego i al. Wyzwolenia;

– wykonanie torowiska z płyt prefabrykowanych VRZ wraz z ustawieniem i regulacją szyn – ul. Orzeszkowej;

– wykonanie podbudowy bitumicznej pod płyty VRZ – ul. Asnyka;

– prace brukarskie;

– wykonanie fundamentów pod słupy trakcyjne wraz ze słupami – ul. Nieduża;

– prace drogowe na skrzyżowaniu ul. Matejki / ul. Piłsudskiego;

– wykonanie dolnej płyty betonowej przy rozjeździe – ul. Piłsudskiego / ul. Matejki;

– wykonanie zabudowy szynowej z betonu – łuki na ul. Piłsudskiego / ul. Matejki;

– prace torowe w torowisku na ul. Piłsudskiego.

Przebudowa torowiska od pl. Żołnierza Polskiego do pętli Dworzec Niebuszewo powinna zostać zakończona do stycznia 2023 r. Koszt wszystkich prac to 174 mln zł.