Wykonawca przystąpi do wymiany drugiego fragmentu wrót hangaru Aeroklubu Szczecińskiego na lotnisku w Dąbiu. Planowany jest też montaż nowego toru jezdnego, skrzydeł i napędów elektrycznych.
– Wymiana wrót była konieczna, bo ich stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia. Brama i cała infrastruktura z nią związana były skorodowane i nie działały jak należy. Wrota otwierały się tylko częściowo i do ich otwarcia konieczny był ciężki sprzęt – mówi Tomasz Klek, rzecznik prasowy miasta ds. mieszkalnictwa.
Na zamówienie Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych rozpoczęto prace, które ze względu na konstrukcję wrót podzielono na dwa etapy. Ich wykonawcą jest firma BRAMAR Radom, która otrzyma 2,8 mln zł. Projekt został przygotowany przez pracownię MILO 7 ze Szczecina. Wrota mają 100 metrów długości i 8 metrów wysokości.
– W wyniku prac każda część przesuwna wrót bramowych uruchamiana będzie niezależnymi napędami umożliwiającymi indywidualne sterowanie sekcjami. Zawieszenie górne oraz prowadnice dolne wykonane będą w taki sposób, aby uniemożliwić kleszczenie się bram. Poza tym prowadnice dolne wyposażone będą w „inteligentny” system ogrzewania, zapobiegający przed zamarzaniem wody oraz w kanalizację odwadniającą. W przypadku awarii będzie możliwa ręczna obsługa poszczególnych sekcji. Przewidziano także sygnalizację ostrzegawczą – informuje Tomasz Klek.
Hangar aeroklubu, wraz z przylegającymi do niego budynkami administracyjno-szkoleniowymi, zbudowano w latach 20. XX wieku. Jest objęty ochroną, dlatego projekt wymiany wrót był uzgadniany z miejskim konserwatorem zabytków.
Będzie to kolejny etap remontu całego obiektu. Pierwszy zrealizowano w 2019 roku. Wówczas ZBiLK wykonał: remont dachów i wymianę obróbek blacharskich w hangarze i w budynku biurowym, remont sufitu podwieszonego w hangarze, wymianę okien w budynku administracyjnym, wymianę okien od strony ul. Przestrzennej oraz fasady nad wrotami hangarowymi na aluminiowo-szklaną, nowy napis – „Aeroklub Szczeciński”.
Komentarze
5