Rozpoczęła się dostawa przegubowych tatr odkupionych przez Tramwaje Szczecińskie od berlińskiego przewoźnika BVG Pierwszy tramwaj dotarł na lawecie z Berlina do Szczecina w nocy ze środy na czwartek.

Łącznie do września przyszłego roku do zajezdni w al. Wojska Polskiego trafią 42 takie pojazdy. Co miesiąc do Szczecina transportowane mają być po cztery pojazdy, w ostatnim miesiącu dwa.

Tramwaj po przygotowaniu go do eksploatacji: m.in. montażu kasowników, autokomputerów, tablic elektronicznych oraz wykonaniu niezbędnych badań technicznych za kilka tygodni zacznie wozić pasażerów. Taką procedurę przejdzie każdy z zakupionych pojazdów. Przegubowe Tatry są identyczne jak 32 pojazdy zakupione przez Tramwaje Szczecińskie. Te z obecnej dostawy są jednak nieco młodsze od swoich poprzedników. Wyprodukowane zostały w latach 1986 – 1989 a w latach 90 zostały unowocześnione przez Siemensa.

Inwestycja ta pozwoli na wycofanie z eksploatacji niemal w całości tramwajów typu 105 N. W Szczecinie pozostaną jedynie zmodernizowane 105-tki oraz pojazdy typu Moderus Alfa. Oprócz przegubowych tatr Tramwaje Szczecińskie eksploatują także 54 pojedyncze tatry T6A2D (kursują one najczęściej w dwuwagonowych składach). W latach 2007 i 2010 zostały kupione także od BVG.