Rozpocznie się na rondzie Hakena, ominie od wschodu Warzymice oraz Przecław, i na razie zakończy w okolicach Siadła Górnego. Trwa budowa pierwszego etapu obwodnicy, która docelowo zapewni wygodniejsze połączenie lewobrzeżnej części Szczecina z autostradą A6.

Postęp prac można śledzić w mediach społecznościowych szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na Twitterze zamieszczono niedawno porównanie, jak zmieniła się okolica, którą przecięła nowa droga. „Na większości odcinka wykonano już podbudowę bitumiczną, gotowa jest też konstrukcja dwóch wiaduktów nad obwodnicą” – czytamy w opisie.

Częścią tego fragmentu obwodnicy będzie m.in. węzeł Przecław z dwoma rondami. Pozwoli on na zjazd z obwodnicy w ul. Kasztanową do Przecławia lub w drugim kierunku, w stronę Ustowa i Kurowa.

Pierwszy etap nowej trasy powinien być gotowy w IV kwartale 2023 r. Wykonawcą jest Budimex, który przejął tę inwestycję po bankrutującym Energopolu Szczecin. W ramach kontraktu o wartości 89,5 mln zł, najpierw opracował brakujące projekty wykonawcze, a później przystąpił do prac budowlanych.

Drugi etap zakłada przedłużenie obwodnicy do autostrady A6. W rejonie Kołbaskowa powstanie nowy węzeł Szczecin Zachód, który będzie również początkiem planowanej Zachodniej Obwodnicy Szczecina i obwodnicy Kołbaskowa. Na razie trwają tam prace geologiczne. Drugi odcinek obwodnicy ma być gotowy w 2025 roku.