Znany niemiecki aktor i komik, Michael Kessler, zwiedził Szczecin podróżując niecodziennym bolidem. Materiał filmowy został wykorzystany w dwóch odcinkach bijącego rekordy popularności programu „Expedition Kessler” emitowanego na antenie stacji RBB 24, należącej do publicznej ARD.
Kessler to bardzo popularny u naszych zachodnich sąsiadów komik. W swoim podróżniczym programie przemierza wzdłuż i wszerz Niemcy, korzystając z bardzo oryginalnych środków transportu. W jednym z odcinków podróżował na osiołku, w innym poruszał się saniami, a Berlin oglądał z perspektywy roweru wodnego. Do Szczecina przyjechał bolidem, przypominającym nieco stare, wyścigowe Bugatti.

Materiał o podróży trasą rowerową Odra –Nysa – Bałtyk pierwotnie miał się zakończyć po niemieckiej stronie Uznamu, w Heringsdorfie. Ale dzięki staraniom Film Services Szczecin udało się namówić ekipę filmową na przedłużenie wyprawy do Świnoujścia i Szczecina.

- Bardzo zabiegaliśmy o to, by zdjęcia odbyły się również po polskiej stronie granicy. Pomogło nam zaangażowanie Miasta Szczecin, Film Commission Poland oraz Miasta Świnoujście - mówi Rafał Bajena z Film Services Polska.

Kessler w swoim programie opowiada o odwiedzanych miejscach w lekki, niezobowiązujący sposób. Nie ma tu miejsca na historyczne wykłady, jest za to czas na rozmowę z ludźmi i szczyptę humoru. Tak też jest w „szczecińskich” fragmentach. Rozmawia m.in.: z turystami na Zamku Książąt Pomorskich, a na Jasnych Błoniach ucina sobie pogawędkę z właścicielem dobrze znanego w mieście Cafe Rower.


foto: kadr z programu

- Ekipa filmowa była bardzo zadowolona z dni zdjęciowych na terenie Pomorza Zachodniego – podkreśla Rafał Bajena. – Udało nam się przygotować dla nich ciekawy program podróży i załatwić wszystkie niezbędne zezwolenia, m.in. na kręcenie zdjęć w świnoujskim porcie z użyciem drona.

Program Expedition Kessler emitowany jest w bardzo dobrym czasie antenowym. W piątki o godzinie 20.15, tuż po wieczornym serwisie informacyjnym. Produkcja cały czas plasuje się wysoko w statystykach oglądalności.

- Dlatego trzeba pamiętać jak dużą wartość promocyjną miało zaprezentowanie w nim Szczecina, w ramach swoistego rodzaju „product placement”. Gdybyśmy chcieli wykupić reklamę miasta w niemieckiej telewizji w tak dobrym czasie antenowym musielibyśmy się liczyć z dużymi wydatkami – przypomina Rafał Bajena.

Odcinki ze Szczecinem można było zobaczyć w TV 25 listopada oraz 2 grudnia. Teraz dostępne są w internecie: http://www.rbb-online.de/kessler/expeditionen/seifenkiste/seifenkiste2.html
(Szczecin mniej więcej od 10 minuty).