Bloger ma kreować rzeczywistość, wideo w Internecie rządzi się dynamicznym montażem, inspirację można znaleźć chodząc po mieście, a blogerowi wolno co innego niż dziennikarzowi. Tego wszystkiego było można dowiedzieć się podczas kilkugodzinnych prezentacji w Multikinie. Na zaproszenie platformy „Szczecin Aloud” przyjechał m.in. Kominek oraz twórcy vcastu „Matura To Bzdura”.

Wystąpienia szczecinian – Grzegorza Kluczyńskiego i Pawła Krzycha pokazały, że na gruncie lokalnym można odnieść sukces i uzyskać reakcję odbiorców. Twórcy „Szczecin nie jest wioską z tramwajami” i  „SzczecinBlog” pokazali statystyki i tematy, cieszące się największym zainteresowaniem odbiorców.

Seminarium pierwotnie było kierowane wyłącznie do uczestników konkursu na redaktora bloga Szczecin Aloud. Ze względu na liczne pytania ze strony internautów spotkanie zostało otwarte dla wszystkich osób zainteresowanych blogowaniem, które wcześniej zgłosiły chęć uczestniczenia w seminarium.

Najlepiej została przyjęta prezentacja Tomka Tomczyka - „Kominka”, ponieważ trafiła do szerokiego grona odbiorców. Jeden z najpopularniejszych polskich blogerów próbował uświadomić ok. 150 grupie osób, zgromadzonych na sali jakie cechy określają dobrego, a więc chętnie czytanego, lajkowanego i udostępnianego blogera. Osoby mające już pewne doświadczenie doceniły prezentacje Kuby Jankowskiego i Piotra Dybskiego z „Matura To Bzdura”. Ich prezentacje były bardziej techniczne.

Po każdej prezentacji uczestnicy seminarium mieli możliwość zadania pytania.

O zaangażowanie mieszkańców Szczecina w proces budowania tożsamości miasta i odkrywania go na nowo apelował Przemek Głowa, znany szczeciński przewodnik miejski.

Konkurs na redaktora bloga Szczecin Aloud trwa do dziś do północy.