Wielokanałowa sprzedaż to klucz do sukcesu w pełnej konkurencji branży e-commerce. Szeroki zakres działań bywa jednak kosztowny. W obniżeniu wydatków pomoże więc dropshipping na Allegro. Jak wykorzystać potencjał tego modelu biznesowego przy handlu na tej popularnej platformie? Koniecznie trzeba się tego dowiedzieć.
Omnichannel – klucz do sukcesu w e-commerce
Handel tylko za pośrednictwem strony to dziś zbyt mało, żeby zapewnić sobie rozpoznawalność wśród internautów. Klienci mają przecież różne zwyczaje zakupowe. Wiele osób może nigdy nie dowiedzieć się, że sklep istnieje, ponieważ nie trafi na jego witrynę. Właśnie dlatego należy stosować strategię omnichannel.
Sprzedaż wielokanałowa, czyli omnichannel to metoda polegająca na handlu w wielu miejscach w sieci. Dzięki temu klienci są w stanie kupić daną rzecz tam, gdzie im najbardziej pasuje. Witryny internetowe, aplikacje mobilne, media społecznościowe, serwisy aukcyjne i porównywarki cen to obszary, w których współczesny sprzedawca po prostu powinien być obecny.
Celem stosowania metody omnichannel jest zapewnienie klientom płynnej i bezproblemowej interakcji z marką, niezależnie od wybranego przez nich kanału sprzedaży. Może nim być np. porównywarka cen. Dopiero po znalezieniu produktu na takiej stronie, nabywca trafia na witrynę sklepu i tam finalizuje zamówienie.
Współcześni konsumenci mają naprawdę wiele możliwości. Nie muszą więc zadawać sobie trudu szukania stron e-sklepów. Z tego powodu sprzedaż wielokanałowa ma takie znaczenie w e-commerce. Obsługa dużej liczby zamówień jednak sporo kosztuje. Właśnie dlatego warto zainteresować się dropshippingiem.
Na czym polega dropshipping?
Dropshipping to model logistyczny w e-commerce, w którym sprzedawca nie przechowuje towarów we własnym magazynie. Zamiast tego przekazuje zamówienia klientów bezpośrednio do hurtowni. Ten ostatni zajmuje się ich realizacją, czyli wysyła produkt bezpośrednio do klienta.
W ten sposób sprzedawca zdejmuje z siebie część obowiązków. Odpowiada tylko za marketing, obsługę klienta i przyjmowanie zamówień. Nie musi martwić się o magazynowanie i zarządzanie towarem oraz wysyłkę. Co więcej, współpraca z hurtowniami sprawdza się niezależnie od wielkości sklepu.
Kłopotem dla mniejszych przedsiębiorców może być szukanie partnerów biznesowych. Na szczęście nie trzeba poszukiwać ich samodzielnie. Dostęp do dziesiątek hurtowni daje Sky-Shop. Skorzystanie z oferty tej platformy otwiera szeroko drzwi do handlu towarami z zewnętrznych magazynów, w tym sprzedaży na Allegro.
Zalety sprzedaży i dropshippingu na Allegro
Transakcje na portalach aukcyjnych, takich jak Allegro, to istna moc korzyści. Można zaryzykować stwierdzenie, że we współczesnej strategii sprzedaży wielokanałowej tego portalu nie wolno pominąć. Co jednak decyduje o tym, że handel za pośrednictwem tego serwisu wyraźnie zwiększa szanse na powiększenie zysków? Decydują o tym cztery czynniki:
-
Szeroka baza klientów – Allegro to jedna z największych platform e-commerce w Polsce. Ma ona miliony aktywnych użytkowników, co daje dostęp do ogromnej grupy potencjalnych klientów.
-
Zaufanie do platformy – ten portal jest powszechnie znany i cieszy się dobrą opinią wśród polskich konsumentów. Sprzedaż za pośrednictwem tego serwisu zwiększa więc wiarygodność sklepu internetowego.
-
Narzędzia marketingowe – serwis oferuje różnorodne narzędzia pozwalające wypromować biznes. Korzystanie z Allegro Ads pomaga zwiększyć widoczność ofert i dotrzeć do większej liczby klientów.
-
Bezpieczeństwo transakcji – Allegro zapewnia zabezpieczenia zarówno dla sprzedawców, jak i osób kupujących produkty. Tym samym minimalizuje ryzyko oszustw i sporów. Klienci kupują więc bez obaw o swoje pieniądze.
Zalet handlu na Allegro nie sposób nie docenić. Mimo tego warto pamiętać, że popularnych kanałów sprzedaży jest więcej. Jak znaleźć się na nich wszystkich bez potrzeby ręcznego administrowania każdym kontem z osobna? Najlepiej otworzyć ofertę Sky-Shop i sprawdzić, co jeszcze proponuje ta platforma.
Allegro i wiele więcej – propozycja Sky-Shop
Sky-Shop na wiele sposobów ułatwia stworzenie własnego sklepu internetowego i zarządzanie nim. Oferta platformy spełni oczekiwania przedsiębiorców z każdym stażem w branży e-commerce. Co najlepsze, za szeroki zakres funkcji, które udostępnia, nie trzeba wcale dużo płacić.
Platforma umożliwia integrację z popularnymi marketplace'ami, takimi jak wspomniane Allegro, a także Morele, Empik i OLX. Poza tym klienci mają okazję pokazać się na stronach porównywarek cen np. Ceneo. Zarządzanie zamówieniami odbywa się z poziomu jednego panelu.
Warto też wiedzieć, że handel towarami składowanymi w zewnętrznej hurtowni dotyczy nie tylko Allegro. Dzięki temu rozpoczęcie i prowadzenie działalności staje się maksymalnie proste. Przy tym, dzięki automatyzacji, kontrola stanu magazynowego nie stanowi kłopotu nawet dla laika.
Platforma jest ponadto zintegrowana z różnymi systemami płatności, co umożliwia klientom dokonywanie płatności online w sposób szybki i bezpieczny. Wśród dostępnych opcji znajdują się m.in. przelewy Paybylink oraz transakcje kartami Visa i Mastercard.
Klienci Sky-Shop nie muszą również martwić się o optymalizację techniczną strony. Platforma umożliwia tworzenie stron internetowych, które są dostosowane pod kątem urządzeń mobilnych, co jest kluczowe w dzisiejszym e-commerce. Większość ruchu w sieci odbywa się przecież z poziomu smartfonów i tabletów.
Do zainteresowania ofertą może skłaniać także możliwość rozszerzenia funkcjonalności strony. Sky-Shop oferuje różne pakiety, w tym dopasowane do potrzeb przedsiębiorstw prowadzących działalność poza Polską.
Wdrożenie strategii omnichannel to dziś konieczność. Na szczęście z pomocą partnera takiego jak Sky-Shop zarządzanie rozbudowaną sprzedażą i wysyłką nie stanowi tak wielkiego wyzwania, jak mogłoby się zdawać. Od powodzenia w e-commerce dzieli więc tylko kilka kliknięć.
Komentarze
0