Dwie firmy przystąpiły do przetargu ogłoszonego przez miejską spółkę Nieruchomości i Opłaty Lokalne. Niższa oferta opiewa na nieco ponad pół miliona złotych.

To mniej niż budżet na to zadanie zaplanowany wcześniej przez zamawiającego - 738 tys. zł. Spółka Maki Architekci z Krakowa zaproponowała bowiem 521 tys. zł i zadeklarowała, że zakończy I etap projektowania (przygotowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej) w 40 dni, a drugi etap (projekty budowlane i wykonawcze, uzyskanie niezbędnych pozwoleń) w 180 dni.

Znacząco wyższa jest propozycja spółki Sveco Polska z Poznania, która wyceniła swoją pracę na 1,6 mln zł. I etap projektowania są w stanie zakończyć w czasie 30 dni, a drugi w 180 dni.

Cena jest głównym kryterium wyboru wykonawcy (80%), a deklarowane terminy stanowią po 10% wartości oceny. Rozstrzygnięcie postępowania nastąpi po weryfikacji ofert przez komisję przetargową.

Parkingowiec pod Trasą Zamkową ma łączyć kilka funkcji. Poza miejscami postojowymi (co najmniej 320 wewnątrz i 140 na powietrzu) będzie tam przestrzeń do uprawiania sportów miejskich (np. do jazdy na deskorolce). Jednocześnie, nowy obiekt będzie przyczółkiem kładki pieszo-rowerowej łączącej rejon Wałów Chrobrego z Podzamczem. Wokół zaplanowano dużo zieleni.

Przetarg dotyczy na razie tylko prac projektowych. Dopiero po ich zakończeniu zostanie ogłoszone postępowanie w celu wyłonienia wykonawcy robót budowlanych.

Przeciwko budowie parkingowca protestują architekci ze szczecińskiego oddziału SARP. Krytykują przede wszystkim ideę lokalizacji takiego obiektu w rejonie Podzamcza, co ich zdaniem utrwali układ komunikacyjny degradujący tę przestrzeń.