Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła drugi przetarg na dokończenie robót na węźle drogowym Szczecin Kijewo. Dotyczy przebudowy jezdni w stronę miasta, co pozwoli na przełomie 2020 i 2021 r. przenieść na nią ruch.

Po wyrzuceniu z placu budowy Energopolu (wykonał tylko 20% planowanych prac), GDDKiA zdecydowała, że dokończenie robót zostanie podzielone na kilka mniejszych przetargów. Dzięki temu ma być większa konkurencja wśród zainteresowanych firm, co powinno przełożyć się na niższe ceny.

Na początku grudnia ogłoszono przetarg na dokończenie północnego wiaduktu węzła. Teraz, w drugim przetargu, szukany jest wykonawca, który zajmie się północną jezdnią i wybuduje łącznice dla relacji Świnoujście-Szczecin i Stargard-Kołbaskowo. Będzie miał na to 6 miesięcy. Otwarcie ofert zaplanowano na luty.

- Rozpoczęty przetarg wraz z już ogłoszonym przetargiem na dokończenie północnego wiaduktu na węźle ma umożliwić na przełomie 2020/2021 roku przeniesienie ruchu w ciągu DK10 na północną jezdnię. Pozwoli to poprawić warunki przejazdu przez węzeł, gdyż obecnie ruch jest poprowadzony starym wiaduktem, który jest węższy od nowych wiaduktów – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

W ramach rozbudowy węzła drogowego Szczecin Kijewo zaplanowano budowę nowych wiaduktów na węźle w miejscu dotychczasowych, budowę nowych łącznic zapewniających większą płynność ruchu oraz jezdni zbiorczo-rozprowadzajacych w ciągu autostrady A6.