Trendów wśród młodzieży nie wyznaczają już ani Facebook, ani Instagram, a właśnie platforma społecznościowa prezentująca krótkie filmiki. Na punkcie TikToka oszalał cały świat i to właśnie tam swoje konto założył Piotr Krzystek. Pierwsza relacja prezydenta dotyczy Dnia Edukacji Narodowej.

„Namówili mnie” – napisał Piotr Krzystek, zapowiadając swój pierwszy filmik na TikToku. Prezydent nagrał relację sprzed swojego liceum i pozdrowił wszystkich nauczycieli.

„Chciałbym prosić, żebyście dbali i szanowali Waszych nauczycieli, bo naprawdę chcą dla Was jak najlepiej. Szkoła naprawdę może być fajna” – mówi Krzystek w filmie, a w tle słychać słynny utwór Pink Floyd „Another brick in the wall”.

– Jest to luźna forma komunikacji przede wszystkim z młodym pokoleniem – tłumaczy Łukasz Kolasa, rzecznik prezydenta Szczecina. Przedstawiciele miasta zapewniają, że prezydent zamierza na TikToku regularnie przekazywać treści z życia Szczecina.

Czy obecność w takim kanale społecznościowym to dobry pomysł? – Złota zasada marketingu i PR-u głosi: „bądź tam, gdzie Twoi klienci”. W tym momencie TikTok to medium nie tylko dla najmłodszych. Najnowsze dane wskazują, że w Polsce największą grupą, bo liczącą aż 40% spośród wszystkich użytkowników, są osoby w wieku od 18. do 24. roku życia. Pojawienie się Pana Prezydenta w tym medium to rozwiązanie, które nie tylko wpłynie pozytywnie na wizerunek wśród młodych wyborców, ale również pomoże prowadzić lepszą i skuteczniejszą komunikację na temat obecnie prowadzonych działań – mówi Barbara Kaleńczuk, ekspert ds. mediów społecznościowych, specjalistka programu „Zakładamy firmę” realizowanego przez portal wSzczecinie.pl i Polską Fundację Przedsiębiorczości.

Piotr Krzystek prowadzi konto na Facebooku. W innych mediach społecznościowych, np. na Twitterze, nie jest aktywny.