Od nowego roku nieczynne są filia Szczecińskiego Centrum Świadczeń oraz Punkt Kasowy Strefy Płatnego Parkowania na Prawobrzeżu. W opinii polityków Prawa i Sprawiedliwości, to dowód na to, że miasto marginalizuje tę część miasta. – Prezydent Krzystek nie lubi mieszkańców Prawobrzeża – skomentował ostro przewodniczący klubu radnych PiS w szczecińskiej radzie miasta Marcin Pawlicki.


„Prezydent miasta nie za bardzo lubi mieszkańców Prawobrzeża”

Miasto likwidację filii na Prawobrzeżu argumentuje koniecznością oszczędzania oraz tym, że punkty nie cieszyły się wielkim zainteresowaniem. Sprawy związane z parkowaniem można załatwiać przy al. Wojska Polskiego 105, a Szczecińskie Centrum Świadczeń działa już tylko przy ul. Kadłubka.

– Autobusy pospieszne na Prawobrzeżu są likwidowane, zmian na niekorzyść mieszkańców tej części miasta jest dużo. To jest marginalizacja – mówi polityk PiS Marcin Pawlicki. – Do tego dochodzi nieregularność kursów komunikacji miejskiej, prezydent miasta nie za bardzo lubi mieszkańców Prawobrzeża, takich głosów dochodzi do nas multum. Apelujemy do prezydenta, by przybliżać prawobrzeże i lewobrzeże, a nie oddalać od siebie – dodaje.

– Decyzją władz Szczecina zlikwidowano filię Szczecińskiego Centrum Świadczeń, co jest kolejnym krokiem wielkiej marginalizacji. Do radnych trafiają sygnały od mieszkańców, to smutek i oburzenie. Władze miasta nie są za mieszkańcami, a przeciwko mieszkańcom. Pan prezydent Piotr Krzystek musi mieć świadomość, że nie odpuścimy tematu filii SCŚ. To nie jest tak, jak mówi rzecznik miasta, że tu się tylko składało wnioski. To jest miejsce, w którym mieszkańcy szukali pomocy – dodaje radny Krzysztof Romianowski.

Radna Agnieszka Kurzawa zapowiedziała poruszenie tematu na najbliższej sesji rady miasta we wtorek.

„Zamknięcie było głośniej promowane niż otwarcie”

Radna Stefania Biernat mówiła o Punkcie Kasowym Strefy Płatnego Parkowania. Radna twierdzi, że zamknięcie filii było lepiej nagłośnione niż jej otwarcie.

– Ten punkt został zwinięty, a otwarty był w marcu 2021 jako miejsce, które ma poprawić wygodę mieszkańców – mówi radna. – Radość mieszkańców nie trwała długo. Czym się tłumaczą? Mała frekwencja. Nie było żadnej promocji, żadnych ulotek, żadnej reklamy. W 2021 roku była pandemia, więc nic dziwnego, że frekwencja była mniejsza wszędzie. Punkt powinien zostać przywrócony mieszkańcom, by mogli korzystać z niego swobodnie. Mieszkańcy nie skorzystają z e-sklepu – mówi Stefania Biernat.

Filia Urzędu Miasta w Szczecinie działa przy ul. Rydla. Można tam składać wnioski, które trafiają trzy razy w tygodniu do filii głównej Szczecińskiego Centrum Świadczeń.