Celem jest jak najszybsze otwarcie przejazdu przez ul. Miodową. Nie jest jeszcze znany dokładny termin, ale ma to nastąpić „w najbliższych dniach”.
– W najbliższych dniach roboty budowlane skupią się na zamkniętym odcinku ul. Miodowej. W tym miejscu prowadzone będą prace przy zabudowie warstw konstrukcyjnych jezdni oraz prace brukarskie. W zależności od tempa robót i warunków atmosferycznych, zamknięty fragment ul. Miodowej zostanie udostępniony dla ruchu w najbliższych dniach (o dokładnym terminie poinformujemy osobnym komunikatem). Zakończenie prac na ul. Miodowej oznacza, że wykonawca w sezonie wakacyjnym, będzie mógł przystąpić również do prac wzdłuż ul. Zegadłowicza, gdzie planuje się wprowadzenie ruchu wahadłowego – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
W związku z prowadzonymi pracami na nowe utrudnienia muszą zwrócić uwagę pasażerowie komunikacji miejskiej. Występować będą one jednak tylko w dwa dni – w czwartek, 17 czerwca i poniedziałek, 21 czerwca.
Nastąpi wówczas zamknięcie wjazdu z ulicy Miodowej na pętlę Głębokie. Autobusy linii 51 w tych dniach kursować będą na trasie Kołłątaja – Osów – Kołłątaja. Na przystanku Osów 47112 autobusy będą oczekiwać na planowy odjazd w kierunku Kołłątaja. Na wyłączonym z ruchu odcinku uruchomione będzie zastępcze połączenie BUS 51 (taborem MINI), do granicy robót drogowych w ulicy Miodowej. Odjazdy z przystanków Głębokie, Miodowa Leśniczówka i Pod Urwiskiem jak dla linii 51. Zawracanie minibusów odbywać się będzie przed terenem budowy.
Węzeł Głębokie ma być gotowy we wrześniu. Jego częścią będzie pętla z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym i stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Poza nowym rondem, przebudowę przejdą ulice dojazdowe - fragment al. Wojska Polskiego, Zegadłowicza i Miodowej oraz ul. Kupczyka na całej długości do granic miasta, wraz ze ścieżką pieszo-rowerową. W sąsiedztwie pętli będzie parking park&ride.
Prace pochłoną 65,8 mln zł, z czego ponad 32 mln zł to środki unijne. Wykonawcą jest firma Strabag. Za realizację inwestycji odpowiada Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Komentarze
9