Zachodniopomorskie, małopolskie i podlaskie – te województwa najlepiej radzą sobie z angażowaniem internautów na Facebooku – informuje Portal Samorządowy, powołując się na badania przygotowane przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Wśród marszałków województw największe zaangażowanie ma marszałek Olgierd Geblewicz.

Olgierd Geblewicz ma na swoim oficjalnym profilu ponad 10,6 tysiąca polubień. Więcej posiadają np. Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego czy Adam Struzik z Mazowsza. Według Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych to jednak zachodniopomorski marszałek ma najwięcej interakcji z czytelnikami, czyli komentarzy i udostępnień. Z kolei profil Pomorze Zachodnie polubiło już ponad 100 tysięcy osób.

– Województwo zachodniopomorskie udowodniło, że nie trzeba publikować często ani też mieć największej liczby fanów, aby wywoływać największą liczbę interakcji względem swych wiadomości – czytamy w komentarzu Portalu Samorządowego.

– Widzimy, jak się zmienia świat i komunikacja, dlatego postawiliśmy na media społecznościowe. Wyniki i zasięgi naszych kanałów potwierdzają, że to była dobra decyzja. Codziennie zastanawiamy się, jak pokazywać mieszkańcom nasze działanie w atrakcyjny sposób. Media społecznościowe budują tożsamość regionalną – komentuje dla portalu wSzczecinie.pl Krzysztof Barczyk, Dyrektor Gabinetu Marszałka Województwa. – Młodzi ludzie kiedyś nie wiedzieli, kim jest marszałek i czym się zajmuje, nie rozróżniali zadań wojewody od marszałka. Zaczęliśmy organizować konkursy wiedzy o samorządzie terytorialnym, pokazywaliśmy naszą pracę i inwestycje – dodaje.

Swoje kanały społecznościowe prowadzą również inni politycy w regionie. Wojewoda Zbigniew Bogucki kontaktuje się z mieszkańcami przez Twittera i profil Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki. Piotr Krzystek nie ma imiennego profilu, ale działa jako Prezydent Szczecina. Profil ten ma obecnie blisko 30 tysięcy polubień na Facebooku.