Nowe Impulsy do tej pory przewiozły już ponad 1,5 mln pasażerów i przejechały 1,5 mln km.
12 grudnia 2013 r. na dworzec Szczecin Główny wjechały pierwsze 3 Impulsy. 25 marca marszałek województwa Olgierd Geblewicz odprawił w premierową podróż do Stargardu Szczecińskiego Impulsa nr 13 i tym samym oficjalnie zakończył realizację największego projektu kolejowego dla Pomorza Zachodniego.
- Każdy projekt się kiedyś kończy, a koniec największego projektu kolejowego na Pomorzu Zachodnim ma w naszym taborze ma postać dwunastego z kolei nowoczesnego Impulsa. Sukcesywnie dostarczane nam od grudnia 2013 roku Impulsy przewiozły już 1,7 mln pasażerów – podsumował marszałek Geblewicz otwierając uroczystość. Zdaniem marszałka nie tylko tabor decyduje o popularności połączeń kolejowych.
- Wygodą, komfortem, czasem podróży, jednym słowem jakością staramy się zachęcić mieszkańców do podróży pociągami. A te warunki na pewno spełniają Impulsy. W wakacje uruchomiony zostanie szybki pociąg nad morze. Dokładnie 27 czerwca o godz. 8.19 „Błękitny” wyruszy ze Szczecina, by w ciągu 65 minut zawieźć podróżnych do Świnoujścia, i tak będzie kursował do końca wakacji – zapowiedział marszałek Olgierd Geblewicz. - Realizacja nowych pomysłów jest możliwa dzięki inwestycjom w tabor i infrastrukturę kolejową. Chcę gorąco podziękować firmie Newag, która wywiązała się z wysoko postawionych warunków kontraktu. Mam nadzieję, że nowa perspektywa i nowe plany stworzą w przyszłości kolejne możliwości współpracy – stwierdził marszałek Geblewicz. Prezes Zarządu, dyrektor naczelny Newag SA Zbigniew Konieczek w swoim wystąpieniu także wysoko ocenił jakość współpracy z Województwem Zachodniopomorskim.
- Realizacja kontraktu rzeczywiście przebiegała w tempie ekspresowym – przyznał prezes Konieczek, ilustrując skalę zamówienia liczbami. - Do produkcji pociągów zużyto 704 788 kg stali, do malowania zużyto 25 998 kg farby, w pojazdach położono łącznie 750 000 km kabli, zamontowano 2912 foteli i 756 szyb i wykorzystano 14 000 metrów bieżących rur do wykonania instalacji pneumatycznej – wyliczał.
Zachodniopomorskie Impulsy przejechały już 1,5 mln km. W tej statystyce najważniejszy jest według prezesa Newagu jeden wskaźnik. - Współczynnik niezawodności wynosi 98% - pochwalił się Zbigniew Konieczek.
Wicemarszałek województwa Tomasz Sobieraj komentując zakończenie projektu powiedział, że jest przekonany, że nowa perspektywa pozwoli na pełną modernizację taboru województwa.
- Cały czas gonimy ten XXI wiek, ale sądzę patrząc choćby na Impulsy, że już jesteśmy coraz bliżej tego, by stał się on naszym udziałem – mówił wicemarszałek Sobieraj. – Chciałbym, aby pociągi nie tylko pięknie wyglądały, ale też faktycznie mogły rozwijać pełną szybkość.
Projekt „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez Województwa: Lubuskie i Zachodniopomorskie” jest realizowany wspólnie przez Województwa Zachodniopomorskie i Lubuskie w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej. Zakup 14 Impulsów – 12 dla Województwa Zachodniopomorskiego i 2 dla Lubuskiego - współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu to 300 mln złotych.
Najnowszy pociąg Województwa Zachodniopomorskiego – Impuls nr 13 - w swą pierwszą podróż wyruszył na trasę Szczecin Główny – Stargard Szczeciński – Szczecin Główny. Miejscami osiągał prędkość ok. 130 km/godz.
[autor: M. Markiewicz]
Komentarze
0