Za przebudowywanym węzłem Kijewo droga ma odbijać na nowy fragment, od północy omijający osiedle Płonia i później włączający się z powrotem w istniejący przebieg DK10 (ul. Szosa Stargardzka). Tak powinno być najpóźniej w 2026 r. Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla nowego odcinka S10.

Celem planowanej inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Płoni. Kierowcy wyjeżdżający nową trasą z miasta nie będą musieli już przejeżdżać przez skrzyżowanie z drogą wojewódzką w kierunku Pyrzyc (dawna DK3) i przez skrzyżowanie w kierunku Zdunowa i Wielgowa.

Wciąż brane są pod uwagę 4 warianty poprowadzenia nowego fragmentu trasy, który będzie miał długość ok. 4,5 km. Wybór najlepszej opcji będzie dokonany na podstawie złożonego wniosku i załączonej dokumentacji wraz z Raportem oddziaływania na środowisko. Jak wygląda harmonogram przygotowanie taj inwestycji?

- W ramach podpisanej w marcu 2018 roku umowy wykonawca dokumentacji opracował Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z Raportem oddziaływania na środowisko, co pozwoliło na złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Projektant po uzyskaniu decyzji środowiskowej wykona również elementy Koncepcji Programowej i przeprowadzi badania podłoża. Dokumentacja ta ma być gotowa do końca przyszłego roku i będzie umożliwiała ogłoszenie przetargu na realizację w formule „Projektuj i buduj”. Ogłoszenie przetargu będzie możliwe po zapewnieniu finansowania na realizację inwestycji – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Prace budowlane planowane są na lata 2022-2026.