W najbliższych dniach wykonywane będą ostatnie roboty związane z przebudową jezdni ulicy Matejki. W niedzielę, 4 lipca, będzie mógł tam wrócić ruch samochodowy.
Przebudowa fragmentu ul. Matejki, między pl. Rodła a pl. Hołdu Pruskiego, związana jest z „torową rewolucją”, czyli projektem modernizacji infrastruktury tramwajowej od pl. Żołnierza Polskiego do pętli Dworzec Niebuszewo.
Od niedzieli, 4 lipca, w przebudowywanej części śródmieścia wprowadzone zostaną następujące zmiany:
– otwarta dla ruchu zostanie ulica Matejki (jezdnia zachodnia);
– na wlocie północnym skrzyżowania Matejki – Piłsudskiego, pas prawy będzie przeznaczony do skrętu w prawo natomiast pas lewy do jazdy na wprost;
– na wlocie południowym skrzyżowania Matejki – Piłsudskiego, jazda na wprost możliwa będzie w dalszym ciągu z jednego pasa, podobnie skręt w lewo tylko z jednego pasa;
– na wlocie zachodnim skrzyżowania Matejki – Piłsudskiego, pas prawy będzie przeznaczony dla pojazdów skręcających w prawo natomiast pas środkowy dla pojazdów skręcających w lewo;
– zmieniony zostanie program sygnalizacji na skrzyżowaniu placu Matejki – Piłsudskiego;
– zmieniony zostanie program sygnalizacji na skrzyżowaniu placu Hołdu Pruskiego.
Nadal jednak duże utrudnienia czekają kierowców na pl. Rodła i al. Wyzwolenia:
– zamknięte pozostanie torowisko tramwajowe wzdłuż al. Wyzwolenia na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza, wzdłuż al. Niepodległości oraz w ciągu ul. Piłsudskiego na odcinku od placu Rodła do Matejki;
– w dalszym ciągu zamknięte zostaną pasy ruchu przylegające do torowiska na odcinkach objętych robotami;
– w dalszym ciągu zamknięty będzie przejazd wschodni na placu Rodła (w kierunku Niebuszewa);
– pozostanie zamknięty przejazd północny na skrzyżowaniu plac Żołnierza Polskiego – Wyzwolenia (jezdnia od strony Trasy Zamkowej).
W najbliższych dniach przy pl. Rodła i na Niebuszewie planowane są następujące prace:
– wykonanie koryta drogowo-torowego – pl. Rodła i al. Wyzwolenia;
– wykonanie warstwy stabilizacji – pl. Żołnierza Polskiego, ul. Piłsudskiego;
– wykonanie odcinków odwodnienia terenu wzdłuż al. Wyzwolenia i ul. Piłsudskiego;
– wykonanie kanalizacji kablowej pod oświetlenie uliczne oraz kanalizacji teletechnicznej – ul. Piłsudskiego / skrzyżowanie przy al. Niepodległości;
– układanie kabli pod sygnalizację świetlną oraz montaż fundamentów pod słupy trakcyjne – al. Wyzwolenia;
– wykonanie dolnej płyty torowej z betonu pod rozjazdy – skrzyżowanie pl. Żołnierza Polskiego / al. Niepodległości / al. Wyzwolenia;
– wykonanie warstw konstrukcji jezdni oraz podbudów – rejon pętli Dworzec Niebuszewo oraz na odc. ul. Boguchwały – ul. Kadłubka;
– wykonanie fundamentów pod zatoki autobusowe – ul. Asnyka i prace brukarskie w obrębie ronda Sybiraków oraz na ul. Asnyka do pętli Dworzec Niebuszewo;
– budowa peronu tramwajowego w ciągu ul. Matejki (dwie strony) oraz dokończenie peronu przy pl. Żołnierza Polskiego – prace brukarskie, kontynuacja;
– prace brukarskie w rejonie skrzyżowania z ul. Mazowiecką – wykonanie chodnika oraz na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Matejki / ul. Piłsudskiego;
– przebudowa istniejących studzienek teletechnicznych w rejonie skrzyżowania z ul. Piłsudskiego oraz na przejściu dla pieszych przy Bramie Królewskiej – kontynuacja;
– wykonanie fundamentów trakcyjnych oraz montaż słupów, przebudowa kabla trakcyjnego w rejonie ul. Małopolskiej.
Wykonawcą prac o łącznej wartości 174 mln zł jest firma ZUE S.A. Zakończenie wszystkich etapów robót powinno nastąpić do grudnia 2022 r.
Komentarze
11