Pierwsze samochody przejadą nowym odcinkiem dwujezdniowej drogi w czwartek 31 sierpnia po godzinie 12. Połączyła ona rondo Hakena w Szczecinie z nowym rondem tymczasowym u zbiegu z DK13 w okolicach Smętowic.

Dwujezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) ma 4,3 km długości. Po drodze zaprojektowano węzeł Przecław z dwoma rondami i wiaduktem, pozwalający na zjazd w kierunku Przecławia i Ustowa. Jest też wiadukt nad obwodnicą, który będzie obsługiwał trasę Przecław – Kurów.

Obwodnica pozwoli oddzielić ruch lokalny do Przecławia i Warzymic po starej DK 13, od ruchu tranzytowego nową drogą w kierunku autostrady A6. Tym samym w tej okolicy mają zostać ograniczone korki.

Wybudowana przez Budimex obwodnica zostaje oddana do użytku 7 miesięcy przed postawionym wykonawcy terminem, który upłynie dopiero w kwietniu 2024 roku. Wartość kontraktu wynosi 89,5 mln zł.

Biorąc jednak pod uwagę pierwotne założenia, inwestycja jest opóźniona. W formule zaprojektuj i wybuduj miał ją bowiem zrealizować do połowy 2021 roku Energopol Szczecin. Firma miała jednak poważne problemy finansowe, prace nie postępowały i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odstąpiła od umowy. Konieczne były poszukiwania nowego wykonawcy, który dokończy roboty.

W przyszłości planowana jest realizacja drugiego etapu obwodnicy. Poprowadzi ona wówczas dalej, do nowego węzła na autostradzie A6 (Szczecin Zachód), który powstanie w pobliżu Amazona, na wschód od przeznaczonego do likwidacji węzła Kołbaskowo.