Ogłoszono przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej: w al. Niepodległości, al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia, ul. Kołłątaja, ul. Asnyka, na pętli Dworzec Niebuszewo, na pl. Żołnierza Polskiego, we fragmentach ul. Matejki oraz ul. Piłsudskiego i na pl. Rodła. Podzielone na kilka etapów prace mają potrwać blisko 2 lata.

– Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do ronda Giedroycia zakłada nie tylko poprawę infrastruktury tramwajowej na tym odcinku, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Zmienią się nie tylko torowiska

W miejscach, w których tory biegną po jezdni, przebudowane zostaną całe ulice. Sporo emocji wywołał projekt modernizacji fragmentu al. Wyzwolenia, między hotelem Dana a rondem Giedroycia. Wprowadzone zostaną tam pasy wyłącznie dla tramwajów i autobusów, by nie musiały stać w korkach. Jezdnia zostanie poszerzona, powstaną po obu stronach drogi rowerowe. Efektem tych zmian będzie likwidacja na tym odcinku miejsc postojowych na chodniku.

Największym wyzwaniem będzie przebudowa pl. Rodła. Na pewno prace w tym miejscu wiązać się będą z dużymi utrudnieniami komunikacyjnymi.

Ma być wygodniej i bezpieczniej

W ramach realizacji projektu komunikacja miejska zyska priorytet, dzięki pasom autobusowo-tramwajowym. Przebudowane zostaną perony przystankowe, a w miejscach, w których trzeba wejść na jezdnię zaprojektowano wyniesione przystanki „wiedeńskie”. Przystanki tramwajów i autobusów zostaną zintegrowane, aby ułatwić przesiadkę. Planowana jest też: budowa wydzielonych miejsc postojowych, budowa pasów rowerowych, przebudowa chodników oraz zjazdów, przebudowa sieci trakcyjnej, przebudowa oświetlenia ulicznego oraz przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Zainteresowane tym zamówieniem firmy mogą składać oferty do 29 kwietnia. Zwycięzca przetargu będzie miał 720 dni na wykonanie wszystkich prac.

W kolejce czeka ul. Kolumba

To kolejna część projektu modernizacji torowisk w Szczecinie, który zaczął się od przebudowy infrastruktury na pl. Szarych Szeregów. Później prace ruszą na skrzyżowaniu przed Mostem Długim, a jesienią 2020 r. planowany jest przetarg na przebudowę ul. Kolumba, al. Powstańców Wlkp. i pętli Pomorzany.

pl. Rodła po przebudowie torowiska

ul. Matejki po przebudowie torowiska

al. Wyzwolenia po przebudowie torowiska