Ostatnie prace dobiegają końca i wkrótce wznowiony zostanie ruch na nowej pętli przy Głębokim. To dobra wiadomość dla pasażerów komunikacji miejskiej, ale jest i zła, zwłaszcza dla kierowców.
Infrastruktura na przebudowywanej pętli tramwajowo-autobusowej Głębokie jest prawie gotowa.
– Układ torowy został zamknięty. Trwa rozwieszanie trakcji tramwajowej, podbite zostało torowisko, wykonywane są ostatnie spawy i drobne prace wykończeniowe. Przed oddaniem pętli, konieczne będzie jeszcze przeprowadzenie próbnego przejazdu tramwaju – wylicza Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. – Ku końcowi zmierzają również roboty przy budowie zbiornika retencyjnego. Zakończone jest betonowanie, wykonana będzie jeszcze izolacja i obiekt zostanie zasypany – dodaje.
Koniec części utrudnień dla pasażerów nie oznacza jednak końca utrudnień dla kierowców. W ramach prac drogowych, w najbliższym czasie rozpocznie się budowa kolejnego fragmentu jezdni na ul. Zegadłowicza. Nowych utrudnień należy się spodziewać od czwartku, 12 listopada. W godzinach 9:00–17:00 na odcinku pomiędzy ul. Miodową a Kąpieliskową odbywać się będzie ręczne kierowanie ruchem.
– Kierowców prosimy o zachowanie uwagi i w miarę możliwości wybieranie alternatywnego przejazdu w kierunku Polic. Utrudnienia potrwają ok. 2–3 tygodni – zapowiada Zieliński. Czas trwania utrudnień będzie uzależniony od tempa prac, jak i warunków atmosferycznych.
Co się zmieni?
Przebudowa pętli tramwajowo-autobusowej to jeden z elementów budowy węzła Głębokie, w ramach którego skrzyżowanie al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową zastąpi czterowlotowe rondo turbinowe. Obok powstanie nowy parking. Gruntowny remont przejdzie ul. Kupczyka (na odcinku 1, 8 km), przebudowane zostaną też krótsze fragmenty al. Wojska Polskiego, ul. Zegadłowicza i ul. Miodowej. Na pętli poza peronami dla pojazdów komunikacji miejskiej przewidziano miejsca postojowe kiss&ride, stanowiska do postoju taksówek, parking rowerowy, stanowisko wypożyczalni roweru miejskiego i budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Na jej terenie zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury, takie jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowny poprzez panele słoneczne.
Inwestycja pochłonie 65,8 mln zł, z czego ponad 32 mln zł to środki unijne. Za jej realizację odpowiada Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Na wykonawcę wybrano firmę Strabag. Węzeł Głębokie powinien być gotowy do końca 2021 r.
Komentarze
5