Jeszcze tylko przez kilka dni funkcjonować będzie pętla tramwajowo-autobusowa Krzekowo. W sobotę, 29 lipca, zostanie wyłączona z użytkowania, a później rozpoczną się prace rozbiórkowe. Na razie ZDiTM nie informuje, jak będą jeździć tramwaje linii 5 i 7.
Pętla zostanie zlikwidowana ze względu na kolejny etap budowy nowej arterii, będącej przedłużeniem ul. Sosabowskiego. Przetnie ona teren pętli i poprowadzi w kierunku ul. Szafera. Zaprojektowano na niej torowisko, które w przyszłości pozwoli skręcić z ul. Żołnierskiej w stronę końcowego Osiedle Zawadzkiego przy Netto Arenie.
Zanim to jednak nastąpi, pasażerów dojeżdżających na Krzekowo czekają utrudnienia. Miasto może co prawda skierować w stronę ul. Żołnierskiej tramwaje dwukierunkowe, które nie potrzebują pętli, by zawrócić, ale są tylko 4 takie pojazdy.
– Komunikat w sprawie organizacji linii 5 i 7 wydany zostanie w przyszłym tygodniu – mówi Kacper Reszczyński z ZDiTM.
Wcześniej zamkną kasę
Od poniedziałku, 24 lipca, zamknięta będzie kasa biletowa Krzekowo. Pasażerowie zaopatrujący się tam w bilety najbliżej będą mieli teraz to kas przy Klonowica (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30) i przy pętli na Szafera (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 17:15). Budynek z kasą na pętli Krzekowo też oczywiście zostanie zburzony.
– Zamkniecie pętli nie oznacza jego natychmiastowej rozbiórki. Najpierw będą prace przygotowawcze, odcięcie zasilania i innych przyłączy, demontaż wyposażenia itd., a później dopiero rozbiórka konstrukcji budynku. Będzie to prawdopodobnie w pierwszym tygodniu po zamknięciu pętli – informuje Kacper Reszczyński.
Zmian w organizacji komunikacji miejskiej jest w ostatnich miesiącach bardzo dużo. Najprawdopodobniej do końca lipca nie będzie dojazdu do pętli Pomorzany, a do września na pętlę Dworzec Niebuszewo.
Brakujący fragment dwupasmówki
Nowy fragment ul. Sosabowskiego zapewni ciągłość dwupasmowej drogi dwukierunkowej od al. Wojska Polskiego, przez Szafera, Sosabowskiego, Taczaka i 26 Kwietnia do ul. Krzywoustego. Ułatwiając tym samym dojazd do Bezrzecza i osiedla Zawadzkiego.
Prace rozpoczęły się pod koniec lutego. Nowa infrastruktura drogowa ma być gotowa na początku 2025 roku.
Wykonawcą jest konsorcjum spółek Tormel (lider) i Stanled I (partner). Koszt inwestycji to 101 mln zł. Zostanie dofinansowana kwotą 56,5 mln zł z rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Komentarze
20