Duże czterowlotowe, owalne rondo zaplanowano na wysokości skrzyżowania ul. Energetyków z ul. św. Floriana (przy Kościele pw. Św. Trójcy). Równolegle przebudowane zostaną okoliczne ulice. Wszystko w celu usprawnienia komunikacji z portem.
„Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie: przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Międzyodrza” – to pełna nazwa złożonego projektu, który realizowany jest etapami. Teraz ogłoszono przetarg na etap, który w swoim zakresie obejmie przebudowę ulic: Energetyków, Władysława IV, Spichrzowej, Zbożowej, Celnej, Świętego Floriana, części ulicy Bytomskiej oraz Bulwaru Śląskiego i Gdańskiego.
Największą zmianą dla kierowców będzie budowa wspomnianego owalnego ronda na ul. Energetyków. Mniejsze rondo 5-wlotowe zostanie zbudowane przy ul. Zbożowej, tuż przy Izbie Administracji Skarbowej.
Wraz z przebudową układu dróg zmodernizują całą infrastrukturę
Poza tym, przebudowę przejdą torowiska tramwajowe, zjazdy, chodniki i drogi rowerowe, powstaną miejsca parkingowe. Prace obejmą też m.in. sieci podziemne i nadziemne, kanalizację deszczową czy oświetlenie uliczne.
– W zakres inwestycji, wejdzie również kompleksowa przebudowa osiedlowej sieci ciepłowniczej wysokich parametrów wraz z przyłączami oraz kanalizacją teletechniczną wzdłuż przedmiotowej sieci ciepłowniczej bez światłowodu, w obrębie ulic Bytomskiej, Energetyków i Władysława IV – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Prace zajmą dwa lata
Oferty w przetargu można składać do 14 października. Realizacja całej inwestycji zajmie 2 lata. Nieco wcześniej, po 20 miesiącach, powinna zostać zakończona część obejmująca przebudowę sieci ciepłowniczej.
Inwestycja dofinansowana jest ze środków unijnych. Nadzór nad jej realizacją będzie sprawować spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
W przyszłości Most Kłodny
W następnym etapie planowana jest budowa Mostu Kłodnego i połączenie go z nowym rondem na ul. Energetyków przebudowaną ul. Władysława IV. Pojedzie tamtędy również tramwaj. Rozpoczęcie tej części inwestycji planowane jest obecnie na 2023 r.
Komentarze
37