Miasto ogłosiło przetarg na przebudowę ulic Modrej i Koralowej. Wcześniej informowano, że wyłoniony w ten sposób wykonawca będzie mógł wejść na plac budowy jesienią.

Zakres planowanych prac obejmie m.in. poszerzenie jezdni, przebudowę i budowę chodników, wykonanie pasów rowerowych, przebudowę skrzyżowań czy prace związane z oświetleniem ulicznym i kanalizacją deszczową.

Prace potrwają 2 lata

Oferty przetargowe można składać do 14 czerwca. Wybrany wykonawca, po podpisaniu umowy, będzie miał 2 lata na realizację wszystkich prac. Nadzór będzie sprawować spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

Modra i Koralowa to główne ulice dojazdowe na Bezrzecze. Są w złym stanie i ich remont planowany był od dawna. Musiały jednak czekać „w kolejce” ze względu na kumulację inwestycji drogowych w tym rejonie Szczecina. Miasto tłumaczyło, że nie chce dokładać kolejnych utrudnień.

Początek po zakończeniu innych inwestycji

Priorytet miały zadania dofinansowane z Unii Europejskiej, które trzeba zdążyć rozliczyć w odpowiednim terminie. Dlatego remont Modrej i Koralowej musiał ustąpić pierwszeństwa przebudowie Arkońskiej, budowie węzła Łękno, przebudowie ul. Szafera i przygotowaniu węzła Głębokie.

Teraz te inwestycje, albo już sfinalizowano (Arkońska), albo powoli zbliżają się do zakończenia (węzły Łękno i Głębokie oraz Szafera). To oznacza, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jesienią będzie można wbić pierwszą łopatę na placu przebudowy Modrej i Koralowej.

W Wieloletniej Prognozie Finansowej Szczecina koszt modernizacji tych ulic szacowany jest na 26,8 mln zł.