PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły prace remontowe na dwustumetrowym moście prowadzącym na Wyspę Wolin (nad rzeką Dziwną). Wzmocniona konstrukcja pozwoli pociągom przyspieszyć w przyszłości z 20 km/h do 120 km/h i umożliwi transport cięższych ładunków do portu w Świnoujściu.

Most składa się z trzech stalowych przęseł, każde z nich ma 66 metrów długości i waży 165 ton. Zakres planowanych prac obejmuje: wymianę torów oraz słupów sieci trakcyjnej, wzmocnienie konstrukcji obiektu, odnowienie filarów i przyczółków, a także wzmocnienie nasypu przed i za mostem.

Roboty prowadzone będą w ten sposób, aby nie zakłócać ruchu pociągów. Najpierw wyremontowany zostanie tor po jednej stronie mostu, a następnie drugi. Rozpoczęto od rozbiórki toru nr 1 przed i za obiektem. Przy filarach pojawiło się rusztowanie.

Koszt inwestycji to 25 mln zł netto. Ma zostać zrealizowana do końca 2020 r.