„Nowa część Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie gotowa i z pozwoleniem na użytkowanie!” – poinformował prezydent Piotr Krzystek. Wyremontowano zabytkową kamienicę przy ul. Niemierzyńskiej 18, a między nią i halą dawnej zajezdni tramwajowej stanął przeszklony łącznik.

W łączniku zaplanowano nową strefę wejściową do muzeum. Znalazły się tam szatnie i recepcja, ale również strefa ekspozycyjna z możliwością podwieszania pojazdów. Nad częścią recepcyjną powstał taras wewnętrzny obsługujący kawiarnię. Konstrukcja nowego budynku to przede wszystkim: szkło (fasada), beton (np. boks recepcyjny, balustrady antresoli czy wewnętrzne schody) i stal (siatki tworzące panele dekoracyjne).

Dodatkowe przestrzenie ekspozycyjne, sale edukacyjne i pomieszczenia administracyjne przygotowano w wyremontowanej kamienicy z 1912 r. Kiedyś mieściła się tam dyspozytornia, pomieszczenia techniczne zajezdni, a na piętrach mieszkania. Od lat budynek stał jednak pusty i niszczał. Teraz przebudowano jego wnętrza i odrestaurowano elewację, przywracając m.in. oryginalny kolor. Wymieniona została konstrukcja więźby dachowej, podwyższono kondygnację piwnicy.

Projekt rozbudowy Muzeum Techniki i Komunikacji przygotowało konsorcjum szczecińskich biur projektowych Ch2 Architekci Sp. z o.o. Sp.K. oraz NAAN Architekci Sp. z o.o. Sp.K. Głównym Projektantem jest mgr inż. arch. Michał Kołodziejczyk. Wykonawcą było Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „EBUD” – Przemysłówka Spółka z o.o. Nadzór nad realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. Koszt prac to ponad 18,2 mln zł.