Dziś podpisano list intencyjny oraz zostały omówione planowane działania ws. usunięcia mogilników, czyli zagrażających środowisku przeterminowanych środków ochrony roślin.

List intencyjny został zawarty pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim, reprezentowanym przez Jana Krawczuka a Jackiem Chrzanowskim, Prezesem WFOŚiGW w Szczecinie, Adamem Poniewskim Dyrektorem ANR Oddziału terenowego w Szczecinie i przedstawicielami zainteresowanych gmin.


W ramach projektu zrealizowane zostaną m.in. następujące zadania: likwidacja odpadów przeterminowanych środków ochrony roślin, likwidacja skażonego gruzu, transport odpadów pestycydowych czy transport skażonego gruntu i gruzu na składowisko odpadów niebezpiecznych,


Szacowany koszt likwidacji 25 mogilników z terenu województwa wynosi 15 mln zł. Planuje się, że przedsięwzięcie zostanie sfinansowane w 90% ze środków NFOŚiGW oraz w 10% ze środków WFOŚiGW. W przypadku przekroczenia kosztów, które są przewidziane na usuniecie mogilników, WFOŚiGW deklaruje dodatkowe wsparcie finansowe.