To nie jest priorytet według wytycznych KPO, dlatego na razie nie ma szans na odbudowę. Mowa o przywróceniu połączenia drogowego Skolwin-Przęsocin. „Na ten moment nie toczą się żadne rozmowy na ten temat” – informuje Sylwia Cyza-Słomska z biura prasowego magistratu.

O przywrócenie dawnego połączenia apeluje grupa mieszkańców. Obecnie stan drogi nie pozwala na jej pokonywanie przez samochody. Zdaniem wnioskujących mieszkańców, przedłużenie ulicy Inwalidzkiej do ulicy Szczecińskiej będzie alternatywą dla ulicy Stołczyńskiej, która jest obecnie jedyną drogą pozwalającą dojechać na Skolwin.

Jak już informowaliśmy, inwestycja jest możliwa wyłącznie we współpracy i przy współfinansowaniu miasta Szczecin oraz gminy Police. Ulica Kościelna (długość około 800 metrów), w którą zamienia się ulica Inwalidzka (długość około 1,2 km), jest w granicach administracyjnych Polic, dlatego też inwestycja musiałaby być prowadzona przez obie gminy.

Jednak w 2023 roku zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera upatrywał szansę na realizację inwestycji w środkach z Krajowego Planu Odbudowy, które wówczas były niedostępne. Choć te zostały odblokowane, to inwestycja i tak nie zostanie zrealizowana w najbliższym czasie.

– Krajowy Plan Odbudowy koncentruje się na wspieraniu zrównoważonej mobilności miejskiej, zwłaszcza w miastach średnich i mniejszych. W miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców przewiduje wsparcie dla projektów związanych z transportem publicznym, takich jak zakup ekologicznych autobusów czy rozwój infrastruktury przesiadkowej. Finansowanie bezpośredniej budowy nowych dróg w tych miastach nie jest priorytetem – informuje Sylwia Cyza-Słomska z magistratu.

W obecnej perspektywie Krajowy Plan Odbudowy promuje inwestycje w ekologiczne i zintegrowane systemy mobilności miejskie. – I po takie środki Szczecin aplikuje – dodaje rzecznik prasowa magistratu.