Tort, pyszna kawa i croissanty, szczudlarz, liczne konkursy - m.in. takie atrakcje czekały na pierwszych klientów nowego Lidla, który w czwartek rano (5 marca) został otwarty w kompleksie Posejdon w samym centrum Szczecina. To już 15. sklep tej sieci w naszym mieście. Z okazji otwarcia aż do soboty, 14 marca, wiele artykułów zostanie objętych specjalnymi promocjami.

Lidl w Posejdonie został przygotowany według nowego konceptu. Znalazły się w nim specjalne udogodnienia dla klientów i pracowników oraz nowoczesne rozwiązania ekologiczne. To m.in. instalacja ogrzewania wykonana w oparciu o gruntowe pompy ciepła, odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, energooszczędne oświetlenie LED.

Powierzchnia handlowa nowego sklepu wynosi około 1200 metrów kwadratowych. Dla zmotoryzowanych klientów przygotowano parking z 80 miejscami postojowymi.

Zawsze wysoka jakość i atrakcyjna, niska cena

W nowo otwartym sklepie w Szczecinie klienci znajdą wysokiej jakości artykuły w atrakcyjnych, niskich cenach, wyprodukowane w sposób zrównoważony. To szeroki wybór świeżych owoców i warzyw w ramach „Ryneczku Lidla”, „Chrupiące z pieca” - aromatyczne pieczywo bez konserwantów, a także chętnie wybierane przez konsumentów marki, jak: wędliny Pikok, nabiał Pilos i wegańskie kosmetyki Cien Food For Skin. Firma zwraca szczególną uwagę na kwestię jakości. Produkty spożywcze dostępne w sprzedaży są opatrzone międzynarodowymi certyfikatami jakościowymi IFS oraz BRC. Co więcej wszystkie gospodarstwa rolne dostarczające do sklepów Lidl owoce i warzywa funkcjonują w oparciu o standard GLOBAL G.A.P. Sieć Lidl podchodząc odpowiedzialnie do prowadzonej działalności, pracuje nad realizacją zobowiązań w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100% wszystkich plastikowych opakowań marek Lidla będzie możliwe do recyklingu oraz o 20% zostanie zredukowane zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla. Natomiast od początku grudnia wprowadzono pierwsze warzywa BIO znakowane naturalnym światłem, w ten sposób eliminując kolejne plastikowe opakowania. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, firma realizuje także opracowaną przez Grupę Schwarz strategię REsetPlastic, w ten sposób wizja „mniej plastiku” staje się rzeczywistością.

W asortymencie Lidla można znaleźć również szeroki wybór certyfikowanych tekstyliów, w tym między innymi ubrania dla kobiet Esmara, odzież męską Livergy, tekstylia dla dzieci i młodzieży Lupilu, Pepperts, ubrania i akcesoria sportowe dla całej rodziny Crivit oraz CrivitPRO. Do najczęściej wprowadzanych certyfikatów jakościowych należą: certyfikat Instytutu Hohenstein, potwierdzający, że ubrania są bezpieczne, przyjazne dla skóry i wytrzymałe oraz Oeko-Tex. Standard 100, który świadczy o braku substancji szkodliwych i bezpieczeństwie produktów.

Współpraca z polskimi dostawcami

Lidl Polska to przede wszystkim ogromny wybór polskich produktów. Zawsze, gdy istnieje możliwość współpracy z krajowym dostawcą, sieć stawia na polskie produkty. Lidl współpracuje zarówno z liderami rynku, takimi jak np. Grupa Mlekovita, SM Mlekpol, Grupa Polmlek, ZM Tarczyński, Van Pur oraz z mniejszymi firmami o wieloletniej tradycji, takimi jak np. OSM Koło, SM Jana, Zakład Produkcji Jogurtu Magda, Browary Łódzkie S.A., ZM Lukullus, czy Piekarnia Nowel. W ofercie dostępne są takie grupy asortymentowe, które w 100% dostarczają polscy producenci – np. całe świeże mięso pod marką Rzeźnik. Sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70% obrotu firmy. Dzięki tej współpracy, w roku obrotowym 2018 wartość polskich produktów marek własnych Lidla wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl do ponad 20 europejskich krajów przez więcej niż 230 polskich firm, wyniosła 2,5 mld złotych.

– Każdy kolejny sklep Lidl to dla nas ogromny sukces. Cieszymy się, że możemy zaproponować mieszkańcom szeroką ofertę naszych produktów. Jednocześnie, by ułatwić planowanie codziennych zakupów rozwijamy aplikację Lidl Plus. Jest to skrojone na miarę narzędzie pomagające zarządzać domowym budżetem, oferujące liczne promocje i rabaty, dostęp do gazetek produktowych oraz wydłużoną możliwość zwrotów przy zakupie artykułów przemysłowych. Za sprawą e -paragonów klienci mogą kontrolować swoje wydatki i nie potrzebują kolekcjonować ich papierowych wersji. Z aplikacji korzystają już ponad 4 miliony użytkowników, a niedługo pojawi się w niej także możliwość wygodnej płatności mobilnej za sprawą Lidl Pay – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.

Lidl w Posejdonie będzie otwarty od poniedziałku do czwartku w godz. 07:00- 21:00, w piątki i soboty od 07:00 do 22:00, a w niedziele handlowe od 09:00 do 19:00.