"Warszawa musi się określić: Port Szczecin- Świnoujście powinien istnieć czy nie ?" - oświadczenie Piotra Krzystka o takim tytule dotarło dziś do naszej redakcji. Publikujemy je poniżej.

Warszawa musi się określić: Port Szczecin- Świnoujście powinien istnieć czy nie ?

Blisko 1,3 miliarda złotych straci Zespół Portów Szczecin- Świnoujście w wyniku ograniczenia dofinansowania dla portowych inwestycji. To efekt zmniejszenia dofinansowania dla programu inwestycyjnego ZMPSŚ, zapisanego w projekcie Uchwały Rady Ministrów pt. „Program wieloletni – Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2013-2026”

Oznacza to, że w najbliższym czasie nie zostanie pogłębiony tor wodny Szczecin – Świnoujście, co w efekcie spowoduje upadek szczecińskiego portu.

Zaapelowałem do Rady Miasta Szczecin i Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego o przyjęcie stosownego stanowiska oraz podjęcie zdecydowanych działań, w którym Radni wyraźnie sprzeciwią się ograniczeniu środków na inwestycje w porcie.

Zaprosiłem także na spotkanie Zachodniopomorski Zespół Parlamentarny, abyśmy wspólnie opracowali plan działań, który zabezpieczy interes miasta i regionu. Zaproszenie wczoraj zostało wysłane do pana Arkadiusza Litwińskiego, Przewodniczącego Zespołu. Liczę, że spotkanie z udziałem Posłów i Senatorów odbędzie się w najbliższych dniach.

Wierzę, że lokalne władze samorządowe, a także Posłowie i Senatorowie wszystkich opcji politycznych będą potrafili zjednoczyć się w obliczu kryzysu, który dotyka gospodarkę morską w regionie. Nie możemy pozwolić na upadek tej branży. To nasza lokalna racja stanu.

Piotr Krzystek