Od wtorku na budowie Węzła Przesiadkowego Głębokie rozpocznie się kolejny etap prac. Związane z nim będą zmiany w organizacji ruchu w ciągu ul. Kupczyka.
Od 2 marca na fragmencie ul. Kupczyka zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.
– Wprowadzenie zmian w ruchu wynika z przejścia do kolejnego etapu inwestycji, w którym to po zakończeniu prowadzonych zimą prac konstrukcyjnych budowy zbiornika retencyjnego kanalizacji deszczowej przy ul. Kupczyka, możliwe będzie zwolnienie pasa terenu pod budowę odcinka nowej jezdni ul. Kupczyka – tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. – Ulica Kupczyka na tym fragmencie będzie odsunięta o kilka metrów od jeziora Głębokie z uwagi na potrzebę wybudowania w jej dotychczasowym śladzie fragmentu drogi dla rowerów i chodnika, które połączą się z już wykonaną ścieżką pieszo-rowerową biegnącą od granic Szczecina .
Utrudnienia na tym odcinku potrwają ok 1,5 miesiąca, wszystko uzależnione jest m.in. od natężenia ruchu, jak i warunków atmosferycznych.
W połowie marca kolejne zmiany
Wtedy należy spodziewać się kolejnych utrudnień. Ruch zostanie „przepięty” na nową jezdnię ul. Kupczyka, jednocześnie zamknięta zostanie ul. Miodowa oraz obszar istniejącego minironda.
– Ruch odbywał się będzie bypassem wokół istniejącego ronda, a relacja Wołczkowo – Zegadłowicza kierowana będzie sugerowanym objazdem przez rondo Olszewskiego. O dokładnych terminach wprowadzenia zmian, będziemy informować na bieżąco – wyjaśnia Zieliński.
Wszystko na dobrej drodze
Choć zgodnie z umową prace mają się zakończyć z końcem bieżącego roku, to jest duża szansa, że zakończą się jeszcze przed okresem zimowym. Wprowadzanie wahadła i kolejnych zmian na tej inwestycji wynika z procesu technologicznego i dostosowanego do pozostałych etapów realizacji harmonogramu prac – budowy ronda oraz parkingu.
– Przepraszamy mieszkańców Szczecina za utrudnienia. Prosimy jednocześnie o zachowanie uwagi podczas przemieszczenia się w rejonie inwestycji – dodaje Zieliński.
Inwestycja obejmuje wykonanie pętli tramwajowo-autobusowej z peronami tramwajowo-autobusowymi „door to door”, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym i stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Wybudowane zostanie także nowe rondo oraz przebudowane zostaną ulice dojazdowe do ronda: fragment al. Wojska Polskiego, ul. Zegadłowicza i ul. Miodowej oraz ul. Kupczyka na całej długości do granic miasta wraz ze ścieżką pieszo-rowerową. W sąsiedztwie pętli powstanie także parking park&ride.
Koszt prac to ponad 65 mln zł. Wykonawcą prac jest firma STRABAG Sp. z o.o.
Komentarze
14